رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری شبکه سرقت با کلکسیونی از سرقت های مسلحانه، اخاذی و جعل عنوان خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ عباسعلی محمدیان با بیان اینکه افراد دستگیر شده این شبکه کلکسیونی از جرائم مختلف را در کارنامه خود داشته اند، به روند دستگیری این افراد اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس آگاهی تهران بزرگ از حدود یک سال پیش در جریان تعدادی سرقت مسلحانه و اخاذی از اتباع بیگانه توسط این باند و در پوشش مامورین قرار گرفت.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته جرائم این شبکه به صورت مقطعی انجام می شد و به دلیل مقطعی بودن ارتکاب به جرم آنها کشف و متلاشی کردن باند آنها به طول انجامید.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: جرائم خشن، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و جعل عنوان تحت پوشش مامورین از سوی پلیس آگاهی به صورت ویژه و با استفاده از امکانات و پرسنل خاص پلیس پیگیری می شود.

محمدیان با بیان اقدامات پلیسی شبانه روز برای کشف، شناسایی و دستگیری اعضای این باند، تاکید کرد: در چند ماهه اخیر با توجه به اطلاعات مالباختگان از سارقین پلیس توانست طی انجام عملیاتی پلیسی و ویژه سرکرده این گروه را شناسایی کند ولی بنا به تدابیر پلیس در شناسایی دیگر افراد این باند این فرد تحت نظر قرار گرفت و در ماه گذشته طی عملیاتی هماهنگ تمامی اعضای این شبکه شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به ۱۵ نفر دستگیر شده اعضای این باند گفت: از تعداد ۱۵ نفر عضو دستگیر شده این باند ۹ نفر دارای سابقه کیفری مرتبط با سرقت و اخاذی تحت پوشش مامورین بوده و ۶ نفر دیگر بدون سوء سابقه بوده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه افزود: از مخفیگاه این افراد مدارک ماموریتی و نظامی جعلی که به صورت ناشیانه و بسیار ابتدایی بود ضبط کشف شد که این مدارک در اغلب موارد برای اخاذی و سرقت از اتباع بیگانه ای که فاقد مدارک اقامتی بودند استفاده می شود.

محمدیان تاکید کرد: افراد دستگیر شده این باند در حین ارتکاب به جرم و به صورت همزمان دستگیر شدند و طبق اقرار دستگیرشدگان تا این لحظه بیش از ۳۰ شاکی شناسایی شده است.

وی با اشاره به یکی از موارد سرقت مسلحانه این باند اظهار داشت: در یکی از موارد سرقتی افراد این باند فردی را که از یک بانک اقدام به خرید ۴۰۰ سکه طلا کرده بود تحت تعقیب قرار دادند و در حین حرکت وی به سمت مقصد با درگیری ساختگی مبادرت به شلیک گلوله به سمت او کرده و ۴۰۰ سکه طلای او را ربودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه اعضای این باند با جعل عنوان مامورین پلیس و استفاده از اسلحه، کارت های شناسایی جعلی درصدد القای پوشش مامورین و اخاذی از این طریق بوده اند به شهروندان توصیه کرد هوشیار باشند اگر فردی حتی با داشتن لباس مامورین، بی سیم و اسلحه به شما مراجعه کرد از وی کارت شناسایی خواسته و به تطابق عکس روی کارت و چهره فرد و همچنین مهر طلاکوب مندرج بر روی کارت های شناسایی توجه کنند و تاریخ اعتبار کارت شناسایی آنها را نیز مد نظر قرار دهند تا در دام سارقین و اخاذانی که سعی دارند در پوشش مامورین مرتکب جرم شوند نیفتند.

محمدیان تاکید کرد: شهروندان هوشیار باشند که مامورین پلیس برای ورود به مکان های خصوصی باید دارای حکم ماموریت و یا حکم قاضی باشند و ما به تمامی مامورین خود نیز تاکید کرده ایم که در هنگام برخورد با شهروندان علاوه بر معرفی خویش مدارک شناسایی خود را نیز به آنها ارائه دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مردم در جایی به مامورین پلیس مشکوک شدند ضمن تماس با پلیس ۱۱۰ این مرکز را در جریان ماموریت افراد پلیس قرار دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات