معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خودروهای سرویس مدرسه به منزله کلاس درس است و رانندگان این خودروها نیز نقش معلمان این کلاس ها را ایفا می کنند.

به گزارش افکارنیوز ، شهرام جباری زادگان در آستانه برگزاری مراسم پایان دوره آموزش رانندگان سرویس مدارس افزود: اگر هر دانش آموز در مسیر رفت و برگشت از خانه تا مدرسه و برعکس به طور متوسط دو ساعت در راه باشد، یک دانش آموز به طور متوسط در هر سال تحصیلی مجموعاً حدود ۳۵۰ ساعت در سرویس مدرسه در رفت و آمد است.

وی با اشاره به این که زمان مذکور به اندازه مدت زمان یک اردوی دانش آموزی دو هفته ای آن هم به صورت شبانه روزی است، اظهار کرد: همان طور که دانش آموزان در اردوهای چند ساعته یا حتی چند روزه مدرسه بسیاری از آموزش¬ها را فرا می¬گیرند، در اردوی طولانی مدت سرویس مدرسه نیز نکات بسیاری را می آموزند.

جباری زادگان با بیان این که رفتار رانندگان سرویس مدارس هنگام رساندن دانش آموزان به مدرسه، بر نحوه برخورد آن ها با سایر دانش آموزان و حتی در یادگیری شان در مدرسه می تواند اثر بگذارد، تصریح کرد: رفتار رانندگان هنگام بازگرداندن دانش آموزان به خانه نیز بر طرز برخورد آن ها با خانواده و حتی تمرین درس هایشان در خانه می تواند موثر باشد.

وی با ذکر این نکته که علاوه بر این در بسیاری از موارد دانش آموزان از گویش و منش رانندگان الگو می گیرند، اضافه کرد: اتفاقاتی که در سرویس مدرسه برای دانش آموزان می افتد و حرکات راننده خودروی سرویس، نه تنها در کوتاه مدت فکر دانش آموزان را به خود مشغول می کند بلکه برخی از این حرکت ها ممکن است سال های سال در ذهن آن ها نقش بسته و ماندگار شود.

رانندگان سرویس مدرسه الگوی رفتاری دانش آموزان هستند

جباری زادگان با تاکید بر این که از این منظر امسال آموزش مستقیم رانندگان سرویس مدرسه که خود آموزش غیر مستقیم دانش آموزان را بر عهده دارند را مورد توجه جدی قرار دادیم، گفت: به همین منظور علاوه بر آموزش قوانین و مقررات از سوی افسران پلیس راهور، برای نخستین بار به موضوع بهداشت و سلامت روحی رانندگان از سوی اساتید روان¬شناسی پرداختیم.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید راننده ای می تواند موفق باشد که علاوه بر رانندگی اصولی و مبتنی بر آداب حرفه ای، با احترام به قانون و رعایت حقوق دیگران بتواند سرمشق دانش آموزانی باشد که ساعت های بسیاری را با راننده سرویس خود همراه هستند.

گفتنی است مراسم پایانی دوره آموزش رانندگان سرویس مدرسه که در آستانه سال جدید تحصیلی و از اوایل شهریور ماه تا اوایل مهر ماه سال جاری در ۵ پهنه جغرافیایی پایتخت برگزار شد، با حضور مسئولان شهرداری تهران، پلیس راهور و آموزش و پرورش ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۹ مهر در محل پارک آموزش ترافیک منطقه ۵ واقع در میدان پونک برگزار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات