شهردار مشهد گفت: افرادی که در مشهد زائرسرا و یا حسینیه بسازند هزینه ای بابت پروانه ساخت پرداخت نمی کنند.

به گزارش افکارنیوز ، حبیب الله بوربور رئیس هیئت امنای جامعه خیرین حامی معلولان کشور امروز در مراسم آغاز ساخت نخستین زائرسرای ویژه معلولان در مشهدالرضا اظهار داشت: یکی از مجامعی که بنده افتخار همکاری در آن را طی یکسال گذشته داشته ام جامعه خیرین حامی معلولان کشور است که در یک سال گذشته اقدامات خوبی را در بخش های مختلف انجام داده است.

وی تصریح کرد: انسان ذاتاً علاقه مند به انجام کار خیر و نیک است و در واقع وقتی فردی کار خوبی را انجام می دهد خوشحال و خرسند می شود.

بوربور خاطرنشان کرد: در دین و مکتبمان کمک به همنوع تأکید ویژه ای شده است و این در حالی است که باید به مددجویان بهزیستی توجه ویژه ای بشود.

رئیس هیئت امنای جامعه خیرین حامی معلولان کشور گفت: ما باید در جامعه فرهنگسازی کنیم و مشکلات مددجویان بهزیستی را با مردم مطرح کنیم و با کمک آنها مشکلات آنها را برطرف کنیم و در واقع باید به سمتی حرکت کنیم که تعداد مددجویان بهزیستی را کاهش دهیم.

وی گفت: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات این قشر را برطرف کند و در واقع هر زمانی که ما به سمت مردم رفته ایم و درخواستی را مطرح کرده ایم زودتر به نتیجه رسیده ایم.

بوربور در ادامه این مراسم از شهردار ثامن (برزویی) خواست تا ۳۰ قطعه زمین در منطقه ثامن به سازمان بهزیستی و مددجویان آن اختصاص دهد تا با کمک خیرین ۳۰زائرسرا ساخته شود.

 در ادامه این مراسم برزویی شهردار ثامن از سازمان بهزیستی کشور و همچنین جامعه خیرین حامی معلولان کشور در خصوص ساخت زائرسرا ویژه معلولان قدردانی کرد و گفت: شهرداری ثامن آمادگی همکاری با استان های مختلف برای ایجاد زائرسراها برای افراد نیازمند را دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری ثامن بنا دارد در یک زمانبندی پیش بینی شده زائرسراهایی را ویژه نیازمندان در منطقه سامان تا سال ۹۷ بسازد.

وی گفت: شهرداری ثامن برای هر استان از کشور یک قطعه زمین (۱۰۰۰متری) برای نیازمندان پیش بینی کرده است که این زمین به صورت رایگان در اختیار خیرین قرار خواهد گرفت تا برای این قشر از جامعه زائرسراهایی ساخته شود.

برزویی در ادامه مراسم در پاسخ به درخواست بوربور رئیس هیئت امنای جامعه خیرین حامی معلولان کشور در خصوص واگذاری ۳۰ قطعه زمین به جامعه خیرین و بهزیستی برای ساخت ۳۰ زائرسرا گفت: در این خصوص با محدودیت هایی روبرو هستیم اما ما آمادگی داریم به هر استان که نیازمند داشته باشد زمینی را واگذار کنیم تا آنها بتوانند در آن منطقه زائرسرا بسازند.

 در ادامه این مراسم سید صولت مرتضوی شهردار مشهد از همکاری سازمان بهزیستی کشور و خیرین در خصوص ساخت زائرسرا قدردانی کرد و گفت: ما نیز همانند شهرداری ثامن آمادگی هرنوع همکاری را با نهادهای خیریه و حسینیه ها داریم.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد آمادگی دارد به هر گروه از خیرین که آمادگی ساخت زائرسرا را دارند کمک کند و هزینه ای را بابت پروانه ساخت نگیرند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات