مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آیین نامه ازدواج آسان به استان ها ابلاغ شده است٬ افزود: تا به امروز ۱۸۶ هزار ازدواج دانشجویی انجام شده است که گاهی در خصوص ازدواج های دانشجویی آمارهای دروغین در رسانه ها مبنی بر وقوع ۹۰ درصدی طلاق در بین این زوجین منتشر می شود که این آمارها صحت نداشته و طبق آمار ثبت احوال تنها ۰.۷ درصد از این ازدواج ها منجر به طلاق شده است.

به گزارش افکارنیوز ، مسعود امینی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز ۹۳۰ هزار نفر برای دریافت وام ثبت نام کردند که تاکنون ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد وام ازدواج خود را دریافت کرده و سایر افراد نیز منتظر دریافت وام هستند.

وی در ادامه گفت: در پیگیری های انجام شده با مجلس در تلاش هستیم یک ردیف بودجه مشخص برای وام ازدواج اختصاص داده شود تا مشکلات منابع برای پرداخت وام به زوجین حل شود.

امینی مناسب ترین سن برای ازدواج در دختران را بین ۱۵ تا ۱۹ و پسران را نیز بین ۲۰ تا ۲۴ اعلام و تصریح کرد: با اقدامات مشاوره ای می توان آموزش مفید به این زوجین را آغاز کرد تا شاهد پایداری ازدواج در بین این زوجین باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: طرح آموزش پیش از ازدواج زوجین در کشور اجرا خواهد شد و قزوین نخستین استانی خواهد بود که این طرح در آن به اجرا در می آید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق آمارها سال گذشته در کشور ۸۳۰ هزار ازدواج و ۱۴۸ هزار طلاق به ثبت رسیده است و در قزوین ۶ هزار ازدواج ثبت شده که هزار و ۷۵ مورد آن به طلاق منجر شده که نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.

وی اعلام کرد: استان های تهران٬ خراسان رضوی٬ فارس و خوزستان بالاترین آمار طلاق را در بین استان های کشور دارند و در سال گذشته استان البرز نیز جزو یکی از سه شهر نخست در امر طلاق بوده که با اقدامات فرهنگی این رده به ۹ کاهش پیدا کرده است.

امینی خاطرنشان کرد: سال های گذشته جشنواره پیوند آسمانی استانی و ملی همزمان برگزار می شدند که در سال جاری برای نخستین بار جشنواره ملی بعد از ماه صفر برگزار خواهد شد و در این مدت زمانی نخبه های استانی٬ خادمین و فعالیت در امر ازدواج برای جشنواره ملی شناسایی خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات