مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه فردا زنگ ورزش مدارس لغو می شود، گفت: اواخر هفته جاری در پی کاهش دمای هوا، شاهد وارونگی هوا در پایتخت خواهیم بود.

به گزارش افکارنیوز ، محمدهادی حیدرزاده اظهار داشت: وضعیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و فقط در خصوص ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت در شرایط کنونی درگیر آلودگی است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: شرایط موجود به دلیل وزش باد و بروز گردوخاک محلی است ضمن آنکه باید گفت وضعیت کیفی هوای تهران تا شرایط اضطرار فاصله دارد.

وی ادامه داد: در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شده است که از جمله می توان به تعطیلی کارخانه های آسفالت، معادن، سیمان، زنگ ورزش مدارس طی فردا و توقف ورزش صبحگاهی اشاره کرد.

حیدرزاده بیان داشت: میزان ذرات معلق زیر ۲.۵میکرون هم اکنون برابر ۱۴۳ پی پی ام است که مجاب کاهش شعاع دید شده است و چنانچه میزان این ذرات بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ پی پی ام قرار گیرد، در شرایط اضطرار خواهیم بود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره تعطیلی مدارس و ادارات با توجه به افزایش آلودگی هوا اظهار داشت: از آنجایی که در شرایط اضطرار قرار نداریم، مدارس و ادارات نیز تعطیل نخواهند شد، مگر اینکه به شرایط اضطرار برسیم.

وی با اعلام اینکه در خصوص مونوکسید کربن و سایر آلاینده ها مشکلی نداریم، گفت: هنوز وارونگی دما اتفاق نیفتاده است.

حیدرزاده همچنین در مورد ادامه دار بودن شرایط حاکم بیان داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا شاهد ناپایداری های جوی در پایتخت خواهیم شد که این مسئله از غلظت آلاینده ها می کاهد.

به گفته وی هم اکنون از سمت غرب تهران از غلظت ذرات زیر ۲.۵ میکرون کاسته شده است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود اینورژن (وارونگی دما) با توجه به کاهش دمای هوا طی روزهای آینده در اواخر هفته ایجاد شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات