دو برادر که با همدستی کارمند یک موسسه مالی و اعتباری اقدام به سرقت مسلحانه از این محل کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ حسین بیدمشکی، رییس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۱۴: ۱۰ روز شنبه سیزدهم تیرماه وقوع یک مورد سرقت مسلحانه از یک موسسه مالی و اعتباری به سامانه ۱۱۰ اطلاع داده شد و ماموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پس از آن کارآگاهان پلبیس آگاهی تحقیقات خود برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه را آغاز کردند افزود: یکی از موارد مشکوک در این طرح ساعت انجام سرقت از این موسسه بود که با ساعت کاری آن تطبیق نداشت.

بیدمشکی با بیان اینکه این موضوع سبب تقویت فرضیه همکاری یکی از کارکنان این موسسه مالی و اعتباری با سارقان شد، افزود: کارآگاهان همچنین اقدام به بازبینی تصاویر درج شده در دوربین مدارس بسته این موسسه مالی و اعتباری کردند که بررسی تصاویر نیز نتیجه چندانی در بر نداشت.

رییس پلبیس آگاهی استان خراسان رضوی با اشاره به تداوم تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده افزود: سرانجام پس از گذشت ۱۰ روز کارآگاهان به یکی از کارکنان این موسسه مالی و اعتباری که جوانی ۳۱ ساله به هویت «م» بود مشکوک شده و اقدامات وی را تحت نظر گرفتند.

وی با اشاره به انتقال فرد مظنون به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی به ایسنا گفت: متهم دستگیر شده در اظهارات خود سخنان ضد و نقیضی را بیان کرد و سرانجام در حالی که چاره ای جز اعتراف نداشت به مشارکت در سرقت مسلحانه از محل کارش با همکاری دو برادر دیگر معترف شد.

بیدمشکی با بیان اینکه دو برادر که از عوامل اصلی این سرقت بودند توسط ماموران شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این افراد نیز پس از انتقال به مقر انتظامی به سرقت مسلحانه از موسسه مالی و اعتباری معترف شدند.

وی با اشاره به اعترافات یکی از دو برادر که دارای مدرک دانشگاهی حسابداری نیز بود، اظهارکرد: وی در اظهارات خود معترف شد که به وسیله یک تبر و اسلحه به این محل مراجعه کرده و ساک دستی را به کارمند موسسه که در این سرقت با آنها همکاری داشت داده و وی نیز به گونه ای وانمود کرد که دچار ترس شده و کیف را پر از پول کرد.

رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: بر اساس اظهارات متهمان آنان بیش از دو میلیون تومان از پول سرقتی را به کارمند موسسه مالی و اعتباری داده و با مابقی پول نیز یک دستگاه پراید خریداری کرده اند.

وی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات