گزارش بسیج درباره حذف کارت متروی مدت دار جواب داد

حذف بلیط های یکساله که عمدتا دانش آموزان و دانشجویان و کارمندان و اقشار حقوق ثابت، مشتری آن بوده اند یک نوع نقض غرض در اجرای اهداف ترافیکی شهرداری تلقی می شود.

به گزارش افکارنیوز ، از ابتدای امسال بلیط های یکساله حمل و نقل عمومی داخل شهری اتوبوس و مترو حذف شده است. گرچه این اقدام در شورای شهر دوره قبل تصویب شده بود ولی انتظار این بود که با توجه به تبعات نامناسب این تصمیم، شورای شهر جدید با همکاری شهرداری تهران دوباره این سرویس را راه اندازی کند.

پرداخت یارانه برای تشویق مردم به استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی طی ده سال گذشته جزو برنامه های ترافیکی مدیران حوزه شهری بوده است ولی حذف بلیط های یکساله که عمدتا دانش آموزان و دانشجویان و کارمندان و اقشار حقوق ثابت، مشتری آن بوده اند یک نوع نقض غرض در اجرای اهداف ترافیکی شهرداری تلقی می شود.

ممکن است منطق حذف بلیط های یکساله مترو، نگاه به هزینه های اقتصادی آن بر روی بودجه شهری باشد اما بهتر بود، مسئولین دستاوردهای بلند مدت استفاده همگانی از مترو و اتوبوس را نیز مدنظر قرار میدادند.

دغدغه مسافران

در همین رابطه حسن سقا یکی از مسافران مترو به خبرنگار بسیج گفت: من در دانشگاه کرج دانشجو هستم و هر روز باید مسافت تهران تا کرج را با مترو بروم، با حذف بلیط های یکسااله مترو از پس هزینه های تردد بر نمی آیم.

احمد یکی دیگر از مسافران مترو نیز با اشاره به بالا رفتن هزینه های رفت و آمد خانواده ی خود به علت حذف بلیط های مدت دار مترو گفت: برای یک کارمند پرداخت هزینه کرایه های مترو و اتوبوس اعضای خانواده، بدون کارت متروهای مدت دار امکان پذیر نیست.

خبر خوش شورای شهر تهران

ابوالفضل قناعتی یکی از اعضای شورای شهر در گفتگو با بسیج از صدور مجدد کارتهای مدت دار حمل و نقل شهری" با مبلغ معین" حمل و نقل شهری خبر داد و گفت: به علت استقبال شهروندان از کارتهای مدت دار مترو، تصمیم به لغو مصوبه شورای قبلی شورای شهر مبنی بر عدم صدور کارت مدت دار حمل و نقل شهری در سال ۹۲ گرفتیم و صدور مجدد این کارتها در جلسه ی بعدی شورای شهر بررسی خواهد شد.

اقبال شاکری یکی دیگر از اعضای شورای شهر در گفتگو با بسیج با بیان اینکه این موضوع در جلسه امروز شورای شهر با حضور معاونت حمل و نقل ترافیک شهری بررسی شد، گفت: نظر کمیسیون عمران شورای شهر در خصوص صدور مجدد کارتهای مترو مثبت است و مقرر شد که گزارش توجیه اقتصادی این طرح توسط کمیسیون حمل و نقل تهیه و به شورای شهر ارائه شود.

انتظار می رود سیاستگذاران و مدیران شهری به نگرانی اقشار وسیع مردم بویژه دانشجویان و دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید، عنایت ویژه داشته باشند و با بررسی راهکارهای مناسب، دوباره کارت های مدت دار مترو را درسترس شهروندان قرار گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات