دبیر اولین جشنواره فرهنگی- هنری خانواده بزرگ بازنشستگان ناجا (پروانگان) از تاسیس کانون هنرمندان بازنشستگان نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سردار ماشاالله عمویی پیرامون برگزاری اولین جشنواره فرهنگی- هنری خانواده بزرگ بازنشستگان ناجا (پروانگان) گفت: کانون بازنشستگان ناجا یک سازمان مردم نهاد است که سال ۸۸ با هدف ایجاد شرایط لازم برای بهره گیری از تجربیات بازنشستگان در امور ارتقای نظم و امنیت در جامعه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه بازنشستگی، سالمندی نیست، گفت: بازنشستگان می توانند در بحث های مدیریتی صاحب نظر باشند و بر همین اساس نیروی انتظامی با جلب موافقت کانون بازنشستگان نیروهای مسلح در سال ۸۸، کانون بازنشستگان خود را به صورت مستقل ایجاد کرد.

وی با اشاره به حمایت های فرمانده ناجا گفت: این کانون با هدف پرکردن اوقات فراغت بازنشستگان و استفاده از تجربیات آنان و اشتغال و کارآفرینی آنها در قالب بنگاه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تاسیس شده که بر همین اساس این کانون با برگزاری جشنواره فرهنگی – هنری پروانگان در صدد آن است که فعالیت تشکل های فرهنگی را توسعه دهد.

عمویی با اشاره به تاسیس کانون هنرمندان بازنشسته ناجا گفت: پس از اتمام جشنواره پروانگان انجمن خوشنویشان و انجمن هنرهای تجسمی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی کانون، توسعه حضور فعال و موثر بازنشستگان و خانواده های آنان بر صحنه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: بر همین اساس این جشنواره فرهنگی – هنری ویژه خانواده بازنشستگان و خود ماموران بازنشسته برگزار می شود.

دبیر جشنواره پروانه با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰۰ اثر برای داوری به این جشنواره ارسال شده است، گفت: ۵۰ اثر برگزیده در مراسم اختتامیه که ۹ آبان ماه است معرفی و به پدیدآورندگان آن جوایزی اعطا خواهد شد.

وی توسعه و ارتقای فرهنگ و هنر میان بازنشستگان و خانواده های آنان، شناخت استعدادهای هنری، پرکردن اوقات فراغت بازنشستگان، تقویت روحیه این افراد، توسعه خلاقیت و نوآوری هنری، بالابردن سطح اقتصادی بازنشستگان و برنامه ریزی و کنترل فعالیت های فرهنگی- هنری را از اهداف مهم جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنوار در محورهای خانه و خانواده، شأن و منزلت سالمندان، نظم و امنیت، ایثار و فداکاری و همچنین بخشندگی و مهربانی برپا می شود.

عمویی با بیان اینکه این جشنواره در محورهای هنرهای تجسمی شامل عکس، خوشنویسی، کاریکاتور و… برگزار می شود، گفت: این جشنواره در محورهای هنرهای نمایشی شامل نمایش، فیلم و… و همچنین ادبیات شامل شعر، داستان، وبلاگ نویسی و… و همچنین موسیقی برپا می شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف این جشنواره بازنشستگان و اعضای خانواده آنها تا سطح نوه است، گفت: علاوه بر آن در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از آثار برتر گالری هنرهای تجسمی، اجرای تئاتر و نمایش طنز و… برپا می شود.

عمویی از خلق تابلوی ایثار در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: سالمندان می توانند در خلق این تابلو که به نام ایثار است، مشارکت داشته باشند و این تابلو برای ثبت فداکاری و تکریم سالمندان بازنشسته ثبت می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات