وزیر راه و شهرسازی از اعلام نتیجه بررسی سانحه آزادراه تهران - قم در دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: حدود ۲ هزار کیلومتر از راه های بسیار پرتردد کشور را به دوربین های الکترونیک و نظارت تصویری مجهز می شود.

به گزارش افکارنیوز ، عباس آخوندی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال پیگیری دو موضوع عمده هستیم که یکی مدیریت شبکه راه ها است تا به صورت الکترونیک انجام می شود، گفت: در اولین گام برنامه داریم حدود ۲ هزار کیلومتر از راه های بسیار پرتردد کشور را به دوربین های الکترونیک و نظارت تصویری مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با همکاری بخش خصوصی انجام می شود و آگهی مناقصه آن به زودی از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهد شد، افزود: امیدواریم با آغاز تجهیز این ۲ هزار کیلومتر راه به دوربین الکترونیک به صورت پایلوت، در مرحله بعد ۱۰ هزار کیلومتر از راه های پرتردد کشور را به این دوربین ها مجهز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در بحث نوسازی ناوگان چند روز پیش هیئت وزیران مصوبه ای داشت که به ازای ورود هر ناوگان و کشنده جدید، بخشی از کشنده های قبلی از دور خارج شوند که در همین رابطه آیین نامه به زودی ابلاغ شده و اطلاع رسانی عمومی می شود.

آخوندی در خصوص نتایج بررسی علل وقوع تصادف اخیر آزادراه تهران قم، خاطر نشان کرد: تاکنون ۲ جلسه کمیسیون ایمنی راه ها در این باره تشکیل شده است و جلسه سوم آن دوشنبه هفته آینده تشکیل شده و گزارش رسمی آن را در همان روز منتشر می کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات