رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت:

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت گفت: تا پایان امروز، ۳۰ هزار و ۱۱ زائر ایرانی از مکه مکرمه خارج شده اند که ۱۵ هزار و ۱۳۹ نفر آنها طی ۴۱ پرواز از فرودگاه جده عازم کشور شده، ۱۴ هزار و ۸۷۲ زائر نیز عازم مدینه منوره شدند.

به گزارش افکارنیوز ، مسعود مجردی با بیان اینکه روزانه ۴ تا ۵ هزار زائر ایرانی از مکه خارج و راهی فرودگاه جده یا مدینه منوره می شوند، گفت: آخرین گروه زائران ایرانی در روز ۱۰ آبان از مکه خارج و بامداد یازدهم آبان از فرودگاه جده عازم ایران می شود.

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت افزود: همچنین ۱۸ آبان نیز آخرین پرواز زائران ایرانی از فرودگاه مدینه به مقصد تهران انجام می شود و به این ترتیب پرونده حج ۱۳۹۲ بسته خواهد شد.

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت درباره علت تأخیر در رسیدن بارهای گروهی از زائران استان خراسان رضوی به ایستگاه پروازی مشهد نیز گفت: حجم بار زائران در برخی موارد بیشتر از میزان تعریف شده است لذا هواپیمایی سعودی، بخشی از بار زائران دو پرواز از پروازهای حجاج استان خراسان رضوی را به دلیل وزن بالا بارگیری نکرده بود که در همین رابطه با مدیرعامل هواپیمایی سعودی مذاکراتی صورت گرفت و مقرر شد این مسئله حل شود.

مجردی با یادآوری تأکید رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر آسیب شناسی عملیات حج، گفت: بر اساس نظر مدیران مجموعه ها و مدیران مناطق در مکه، ۱۳ اقامتگاه محل اسکان زائران ایرانی در مکه به جهت مواردی نظیر مشکلات آسانسور، نامناسب بودن دسترسی به سالن اجتماعات، غذاخوری و همچنین کمبود فضای فیزیکی اتاق ها، دارای مشکل تشخیص داده شدند که نظرات جهت تجدید نظر در اجاره آنها برای حج سال آتی، برای تصمیم گیری به کار گروه مسکن ارائه شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات