یک کارشناس هواشناسی گفت: امشب آذربایجان، اردبیل، کردستان و زنجان منتظر هوای بسیار سرد باشند.

به گزارش افکارنیوز ، محمداصغری، کارشناس هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: آذربایجان شرقی، طالقان، البرز و کوهین قزوین بیشترین بارندگی را شاهد بوده است که خوشبختانه امسال پاییز خوبی همراه با بارندگی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه مهرماه با خشکی روبرو بودیم پاییز امسال همراه با بارندگی است، ادامه داد: روز گذشته اولین بارش باران پاییزی را شاهد بودیم که امشب در شمال غرب هوای صاف و سرد پیش بینی شده که این شرایط با تغییر فرداشب در غرب و جنوب غرب مانند کرمانشاه، خوزستان، لرستان، به وجود خواهد آمد.

این کارشناس هواشناسی افزود: استان های مرکزی، تهران، قم و سمنان فردا با بارش باران به صورت پراکنده مواجه خواهند بود. همچنین شمال اصفهان نیز بارندگی به صورت پراکنده حاکم خواهد بود که فرداشب به بعد هوای صاف و سرد به شکل بارز خود را نشان می دهد.

اصغری گفت: امشب آذربایجان، اردبیل، کردستان و زنجان منتظر هوای بسیار سرد باشند همچنین به دلیل اینکه امشب هوای تهران ابری است دمای آن به ۷ درجه خواهد رسید که بسیار سرد نخواهد بود و از فردا شب این دما کاهش یافته و به ۶ درجه خواهد رسید و هوا صاف می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای تهران امروز صبح ۹ درجه بوده است، افزود: هفته بعد بارش باران در تهران حاکم خواهد بود و اگر الگوی نقشه پیش یابی هواشناسی تداوم یابد بارندگی قابل توجهی در کشور به وجود خواهد بود که به غیر از پایتخت کهکیلیویه و بویراحمد، لرستان، شمال شرق خوزستان بارندگی را شاهد خواهیم بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات