بررسی های جدید حاکی از افزایش ابتلای کودکان بستری شده در بیمارستان به عفونت های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک در دستگاه اسکلتی - عضلانی آنها است که مشکلات و ناراحتی های بیشتری را نیز به همراه دارد.

به گزارش افکارنیوز ، محققان در این بررسی به مطالعه گروهی از کودکان بستری شده در یکی از بیمارستان های بزرگ اطفال در آمریکا بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ میلادی پرداختند.

این کودکان به عفونت های دستگاه اسکلتی - عضلانی ناشی از باکتری های استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) و استافیلوکوک اورئوس حساس به متی سیلین (MSSA) مبتلا بودند. وضعیت حساس به متی سیلین به مواقعی گفته می شود که هنوز عفونت به درمان آنتی بیوتیکی واکنش مثبت نشان می دهد.

در طول انجام این تحقیق، حدود ۱۱۱ مورد ابتلا به عفونت ناشی از استافیلوکوک اورئوس حساس به متی سیلین و ۳۷ مورد عفونت ناشی از استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین مشاهده شد.

نتایج ارزیابی های تایید کرد که نسبت موارد ابتلا به استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین از ۹ درصد در سال ۲۰۰۱ میلادی به ۲۹ درصد در سال ۲۰۱۰ میلادی افزایش یافته و به عبارت دیگر رشد سه برابری داشته است.

همچنین کودکان آلوده به استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین در مقایسه با کودکان آلوده به استافیلوکوک اورئوس حساس به متی سیلین مدت طولانی تری در بیمارستان بستری بودند و حتی بیشتر نیز به عمل جراحی نیاز پیدا می کردند.

همچنین در این مطالعه آشکار شد که کودکان مبتلا به عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات و بیماری های دیگری همچون تشکیل لخته های خونی، شوک های عفونی، عفونت مکرر و مرگ سلول ها هستند.

هلث دی نیوز اظهار کرد: «اریک سارکیسیان» ، محقق ارشد این مطالعه نیز گفت: با افزایش عفونت های ناشی از باکتری مقاوم MRSA، اهمیت تشخیص و درمان به موقع آن به منظور کاهش عوارض جدی ناشی از آن و بهبود شرایط بیماران در بیمارستان ها به ویژه کودکان بیمار آشکارتر شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات