۴ عضو باند سرقت از مغازه های مشهد که به «شمشیر به دستان نقابدار» معروف بودند، به تحمل ۶۰ سال زندان و حدود ۳۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

به گزارش افکارنیوز ، اواخر سال گذشته، چند پرونده زورگیری شبانه با استفاده از سلاح سرد به پلیس آگاهی خراسان رضوی گزارش شد که نشان می داد اعضای یک باند خطرناک با ایجاد رعب و وحشت، از مغازه داران مشهد زورگیری می کنند. با توجه به اهمیت موضوع، شکایت های مذکور به شعبه ۸۰۴ مجتمع قضایی شهید قدوسی ارسال شد و قاضی حسین امام وردی، دستورات ویژه ای را برای دستگیری دزدان شمشیر به دست صادر کرد.

در پی دستور مقام قضایی، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی، عملیات پلیسی و اطلاعاتی خود را در این باره آغاز کردند. آنان در اولین مرحله از اقدامات پلیسی خود به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد زورگیران در سرقت های خود از یک دستگاه پیکان سفیدرنگ استفاده می کنند و شماره های آن را نیز با شگرد خاصی تغییر داده اند. این در حالی بود که بازبینی فیلم های دوربین مدار بسته در برخی از مغازه هایی که مورد دستبرد قرار گرفته اند، عملیات کارآگاهان را وارد مرحله جدیدی کرد و تصاویری از چهره متهمان به دست آمد.

از سوی دیگر نیز کارآگاهان موفق شدند با شیوه های تخصصی شماره پلاک اصلی خودرو پیکان را پیدا کنند اما وقتی مالک خودرو به پلیس آگاهی احضار شد گفت: مدتی است خودرو را به یکی از بستگانم به نام «م» امانت داده ام. به دنبال اظهارات این فرد، کارآگاهان «م» را در خیابان چمن مشهد دستگیر کردند این در حالی بود که همدستان این متهم با اطلاع از دستگیری وی مخفیگاه خود را ترک کرده بودند.

بازجویی از متهم دستگیر شده مشخص کرد که عوامل این باند خطرناک در سرقت های زیادی نقش داشته اند و حتی در یک مورد به خاطر رعب و وحشتی که ایجاد کرده بودند مالک یک مغازه قدرت تکلم خود را از دست داده است. این جوان ۲۱ ساله که ابتدا ادعا می کرد در سرقت ها فقط به عنوان راننده خودرو نقش داشته است در نهایت به ۵ فقره زورگیری با زدن نقاب به چهره اعتراف کرد.

این گزارش حاکی است: کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق شدند ۳ عضو دیگر باند را اردیبهشت گذشته در منطقه مهرآباد مشهد در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند. ۴ عضو باند شمشیر به دستان نقابدار که با دیدن تصاویر خود هنگام دستبرد به مغازه ها چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

پس از تکمیل تحقیقات قضایی و صدور قرار مجرمیت، این پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳۴ دادگاه عمومی، جزایی مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد ارجاع شد و اعضای این باند خطرناک، توسط قاضی جواد وارسته شاکری محاکمه شدند. رئیس دادگاه پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه با توجه به اقاریر متهمان، محتویات پرونده، گزارش ماموران انتظامی و همچنین اسناد و مدارک موجود، اتهام شرکت در سرقت های مسلحانه جمعی شبانه و مقرون به آزار را محرز دانست و با استناد به مواد قانونی، هر یک از آنان را به تحمل ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

با توجه به این که سرقت های مذکور در شب انجام شده بود و سارقان نیز از سلاح های سرد در سرقت های خود استفاده کرده بودند مقام قضایی، حداکثر مجازات قانونی را برای آنان صادر کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات