نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای جمع آوری بخاری های نفتی به حساب آموزش و پرورش واریز شد.

به گزارش افکارنیوز ، مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۹۲ اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس مصوب کرد اما برخی اخبار از عدم واریز این مبلغ به حساب آموزش و پرورش خبر می داد، با توجه به اینکه فصل سرما آغاز شده است و حدود ۱۵۰ هزار کلاس درس در مناطق محروم با بخاری نفتی گرم می شود و ضرورت حذف بخشی از بخاری های نفتی این مدارس، مجلس شورای اسلامی وارد ماجرا شد تا عدم اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی را بررسی کند.

نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسات خود با مسئولان وزارت اقتصاد، شرکت گاز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دلایل عدم تخصیص این اعتبار را بررسی کردند که سرانجام مشخص شد که این هزینه بر روی قبض گاز مشترکان حساب می شد اما اعتباری به دست آموزش و پرورش نرسیده بود چرا که این اعتبار به حساب ستاد هدفمندی یارانه ها واریز شده بود.

با توجه به حساسیت موضوع و امکان تکرار حوادثی همچون ماجرای شین آباد، نمایندگان مجلس، شرکت گاز را موظف کردند تا هر چه سریع تر این اعتبار را تامین کند و در فاز نخست ۲۸ میلیارد تومان به حساب آموزش و پرورش واریز شد که طبق گفته های مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس این اعتبار به حساب مدارس به ویژه در مناطق محروم کشور واریز شده است.

اما جبار کوچکی نژاد عنوان کرد: مجلس به منظور نوسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی واحدهای آموزشی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را مصوب کرده بود که برای پیشگیری از حوادثی همچون ماجرای شین آباد مسئولان شرکت گاز تعهد دادند که در فاز نخست ۱۰۰ میلیارد تومان را به حساب سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس واریز کنند.

وی افزود: روز گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به طور کامل به حساب آموزش و پرورش واریز شد تا با این اعتبار اقدام به حذف بخاری نفتی و گازی در مناطق محروم و استفاده از شوفاژ به جای آن کرد تا دانش آموزان در محیطی امن مشغول به تحصیل شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات