وزیر دادگستری گفت: قانونگذار در قانون حمایت از کودکان ونوجوانان با موضوع ازدواج سرپرست با فرزندخوانده مخالف است مگر در فروض نادر که با حکم دادگاه بررسی می شود.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا قانون حمایت کودکان و نوجوانان اصلاحی در خصوص ماده مربوط به ازدواج سرپرست با فرزندخوانده انجام نشد و مجلس این قانون را به رئیس جمهور ابلاغ کرد، اظهار داشت: یک شبهه شرعی در نگارش ماده و تبصره آن وجود داشت که به صراحت در این قانون اعلام شده که قانونگذار با ازدواج سرپرست با فرزندخوانده مخالفت است؛ مگر در فروض نادر که با حکم دادگاه این موضوع بررسی می شود.

وی در ادامه گفت: این قانون به شورای نگهبان رفته و تایید شده است و اکنون قابل تجدیدنظر نیست که ما امیدواریم در مهلت ۶ ماهه قانونی نسبت به اصلاح عبارت آن اقدام شود.

وزیر دادگستری گفت: می خواهیم این قانون را اجرا کنیم چرا که بسیار مفید و موثر است.

پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از سازمان تعزیرات چگونه است افزود: ارزیابی بنده مثبت است ولی در کلان انتقاد دارم و از موضوع نرخ، کسب و کار و وضع بازار ناراضی هستم که بخش گرانی و گرانفروشی و احتکار دچار ضعف است که باید با احساس مسئولیت جمعی این مشکلات برطرف شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات