مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به نوسان ۱۲ درجه ای دما در کشور هشدار داد.

  مهندس عبدالرضا امیدوار شهری با اشاره به نقشه های پیش یابی هواشناسی، گفت: طی روز دوشنبه در استان سیستان و بلوچستان و مناطقی از شرق استان کرمان، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد با شدت کمتر ادامه می یابد که این وضعیت می تواند همچنان سبب افزایش حجم آب رودخانه ها و مسیل ها در مناطق فوق شود. از سوی دیگر در این مدت آب های ساحلی استان سیستان و بلوچستان نیز مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا در بیشتر نقاط افزایش می یابد که در نوار شمالی کشور با وزش باد همراه خواهد بود. همچنین پیش بینی شده است که در این مدت دمای هوا در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و سپس گلستان و خراسان شمالی بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتی گراد افزایش یافته و در روز چهارشنبه با کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما در استان های فوق شرایط به حالت عادی بازمی گردد که در این مدت دریای خزر نیز به سبب وزش باد شمالی، مواج خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، در برخی استان های واقع در نوار غربی، باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

امیدوار شهری گفت: بر این اساس در روز دوشنبه آسمان پایتخت صاف پیش بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز با ۲ درجه افزایش به ۱۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. همچنین در روز سه شنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری، در بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۵ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات