رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۳ از ضرورت دریافت کد سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور سال آینده خبر داد و گفت: آموز ش و پرورش سایت دریافت کد سوابق تحصیلی را برای داوطلبان کنکور فعال کرده است و دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت، کد ۱۴ رقمی سوابق تحصیلی را دریافت کنند.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالامیر عرفی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اعلام زمان ثبت نام کنکور ۹۳ از آذرماه، دانش آموزان و داوطلبان باید با مراجعه به سایت www. dipkod. ir اطلاعات و سوابق تحصیلی خود را از این سایت دریافت کرده و کد ۱۴ رقمی را برای ثبت نام در کنکور در اختیار داشته باشند.

وی افزود: کد سوابق تحصیلی برای داوطلبانی که از سال ۱۳۸۴ دیپلم خود را گرفته اند، در سایت موجود است و آنها می توانند با مراجعه به سایت ابتدا اطلاعات سجلی و تحصیلی خود را با آنچه که در سایت است تطبیق دهند و اگر اطلاعات داوطلبان تطابق نداشته باشد باید آنها این موضوع را از طریق سایت اعلام کرده و در مدت ۲۴ ساعت مشکل برطرف شده و اطلاعات صحیح جایگزین می شود.

به گفته عرفی با توجه به تاثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی در قبول شدن داوطلبان در کنکور سال آینده، تمامی شرکت کنندگان باید کد ۱۴ رقمی سوابق تحصیلی را دریافت کنند و اگر این کد را نداشته باشند امکان ثبت نام آنها در کنکور نیست.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش تصریح کرد: البته در مقطع پیش دانشگاهی، تمامی مدیران موظف شده اند که این کد ۱۴ رقمی را دریافت کرده و در اختیار دانش آموزان این پایه تحصیلی قرار دهد و دیگر نیازی نیست که دانش آموز خود به سایت مراجعه کند.

وی درباره مدت فعال بودن سایت www. dipkode. ir گفت: این سایت از تاریخ ۲۷ آبان تا ۸ آذر ماه برای داوطلبان کنکور فعال است. البته سایت یکبار دیگر در نیمه بهمن ماه فعال است تا اگر به صورت استثنایی دانش آموزی موفق به کسب سابقه تحصیلی نشد، در این زمان بتواند کد سابقه تحصیلی خود را از روی سایت دریافت کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات