رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به کاهش ۷ درصدی کشته های تصادفات جاده ای و کاهش ۲۱ درصدی شماره گذاری خودرو گفت: تردد خودروهای بدون کاتالیست عملاً معاینه فنی را بی اثر کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی شماره گذاری خودروها طی ۷ ماه گذشته گفت: در این مدت ۴۰۸ هزار خودرو شماره گذاری شده است.

وی همچنین افزود: در مدت مذکور ۱۹۴ هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده که نسبت به سال گذشته کاهش ۴۸ درصدی داشته است.

مؤمنی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در کشور افزود: طی ۷ ماه گذشته فقط ۱۷ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است.

وی در ادامه به کاهش ۷ درصدی کشته های تصادفات کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه استان های کردستان، فارس، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و البرز تعداد کشته هاشان افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با هشدار به ۲۰ هزار راننده ای که در آستانه عبور از نمره منفی ۳۰ هستند گفت: اگر این رانندگان مرتکب تخلفی شوند مانند آن ۶ هزار نفری که از ابتدای سال گواهینامه شان ضبط شده است گواهینامه اشان را توقیف می کنیم.

وی تأکید کرد: اما اگر کسانی که نمره منفی دارند به مدت ۶ ماه تخلفی مرتکب نشوند نمره منفی آنها پاک می شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سن خودروها به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در برنامه چهارم توسعه آمده بود که همه خودروهای فرسوده از رده خارج شوند که متأسفانه نه تنها این عمل صورت نگرفت بلکه شاهد کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودروها هستیم.

مؤمنی از ارائه طرحی به دولت در جهت کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تلفات تصادفات خبر داد و گفت: یکی از بندهای این بخش هوشمندسازی کنترل ۲۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور است.

وی با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن ماه های سرد و افزایش آلودگی هوای شهرها برنامه پلیس برای برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا به طور جدی پیگیری می شود گفت: متأسفانه ما بعد از ۸ سال هنوز خودروهایی با استاندارد یورو ۲ تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش خروج خودروهای فرسوده و وجود خودروهایی با مصرف بالا عملاً سبب می شود که آلودگی هوا افزایش یابد گفت: متأسفانه شاهد هستیم که خودروها به دلیل نبود یا گرانی کاتالیست بعد از کارکرد ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر کاتالیست را خارج کرده و بدون آن تردد می کنند با این وجود مراجعه متعدد به مراکز معاینه فنی بی فایده می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات