معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیت ورزش در مدارس کشور مطلوب ما نیست، گفت: اجرای طرح شنا برای دانش آموزان سوم ابتدایی در شهرستان ها به دلیل کمبود بودجه چندان مناسب نبوده است و در بهترین شرایط نیز تعدادی از دانش آموزان از آموزش های شنا محروم مانده اند.

به گزارش افکارنیوز ، مهرزاد حمیدی با بیان این مطلب درباره وضعیت ورزش مدارس کشور و اینکه بسیاری از مدارس در شهرستان ها محروم از آموزش شنا حتی داشتن وسایل ورزشی هستند، گفت: آنچه که از وضعیت ورزش در مدارس کشور به ما اعلام شده است، مطلوب و مناسب ما نیست. اما باید قبول کرد که آموزش و پرورش با کمبود اعتبار مواجه است و این کمبود اعتبار قطعاً روی معاونت ورزش و سلامت نیز تاثیر می گذارد.

وی افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش با ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و همچنین بیش از یک میلیون فرهنگی سروکار دارد که باید اعتبار مناسب برای ساماندهی این نیروها جذب کند، اما از سال گذشته این وزارتخانه با کسری اعتبار مواجه شده است.

طرح شنا متوقف نمی شود


حمیدی با اشاره به اجرای طرح شنا گفت: شنا از جمله ورزش هایی است که در مقطع ابتدایی آموزش آن اجباری است و باید برای آموزش آن هزینه هایی همچون اجاره استخر، جابه جایی دانش آموز، پرداخت دستمزد به نیروی انسانی پرداخت شود که این خود بارمالی بسیاری بر دوش ما می گذارد. با این وجود طرح شنا تا سال ۹۰ در مدارس کشور بخوبی اجرا شده و تاکنون نیز ۵۰ درصد دانش آموزان ابتدایی شنا را آموزش دیده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره اینکه در حال حاضر بسیاری از دانش آموزان ابتدایی شهرستان ها از آموزش شنا محروم هستند، توضیح داد: براساس گزارش های دریافتی در بهترین شرایط با توجه به محدود بودن استخرهای شنا، تعدادی از دانش آموزان محروم مانده اند. اما اجرای طرح شنا در سال ۹۰ خوب بوده است، اما در سال گذشته بسیاری از شهرستان ها با محدودیت مواجه بوده و امکان اجرای این طرح را نداشته اند.

وی درباره اینکه آیا آموزش طرح شنا در مدارس ابتدایی با توجه به کمبود اعتبار متوقف می شود یا نه، توضیح داد: هیچ تصمیمی برای متوقف کردن اجرای این طرح در مدارس نداریم، اما معتقدیم که باید سیاست ها و شرایط اجرای آن تغییر کرده و به شکل مناسب این طرح اجرا شود.

به گفته حمیدی، اگر ما بتوانیم در دولت یازدهم ۵۰ درصد دانش آموزان ابتدایی را آموزش شنا دهیم بسیار موفق خواهیم بود.

کمبود مربی بهداشت در مدارس


این مقام مسوول درباره کمبود مربی بهداشت در مدارس گفت: هم در حوزه مربی بهداشت و هم در حوزه معلم ورزش با کمبود مواجه هستیم، اما در حال حاضر با توجه به کسری بودجه آموزش و پرورش درصدد استفاده از نیروهای کارشناس در رشته های مرتبط هستیم تا این کمبودها جبران شود.

وی ادامه داد: البته در صورت گشایش اعتبار در آموزش و پرورش، موضوع استخدام مربی بهداشت را در دستور کار خود قرار می دهیم و این موضوع را نیز به وزارتخانه اعلام کرده ایم تا هر چه زودتر مربیان بهداشت براساس مصوبه مجلس جذب آموزش و پرورش شوند
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات