وزیر آموزش و پرورش به اعضای بسیج دانش آموزی و فرهنگیان گفت: امام خمینی (ره) در زمان تسخیر لانه جاسوسی و قطع ارتباط یک طرفه دولت آمریکا فرمود اگر آمریکا یک خدمت به ملت ایران کرده باشد، آن خدمت در همین قطع رابطه است.

به گزارش افکارنیوز ، علی اصغر فانی در جلسه با اعضای سازمان بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان در سالن جلسات دفتر وزارتی با طلب دعای خیر گفت: انشاءالله بتوانیم با انجام صحیح مسئولیتیکه برعهده گرفته ایم، رضایت الهی را کسب کنیم.

وی تعلیم و تربیت را بخش بسیار پیچیده ای خواند و افزود: دکارت فیلسوف معروف معتقد است که سیاست و تعلیم وتربیت در دنیا از امور دیگر دشوارتر است.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: بسیج دانش آموزان و فرهنگیان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، معاونت پرورشی و دیگر بخش های درونی و بیرونی آموزش وپرورش در صورت مدیریت صحیح می توانند فرصت محسوب شوند و در خدمت تعلیم وتربیت در آیند، در غیر این صورت تهدید خواهند بود.

وی مدیرخوب را مدیری دانست که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و با مثالی در این زمینه ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در زمان تسخیر لانه جاسوسی و قطع ارتباط یک طرفه دولت آمریکا فرمود اگر آمریکا یک خدمت به ملت ایران کرده باشد، آن خدمت در همین قطع رابطه است.

فانی به اعضای سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان توصیه کرد: در تشکیل کمیته های هماهنگی، همدلی و هم افزایی در آینده نزدیک کمک کنند.

وی بر محوریت تعلیم وتربیت دانش آموزان در فعالیت های آتی تاکید و تصریح کرد: باید در دوران مسئولیت خود تلاش کنیم دوره ای را بسازیم که از آن به عنوان دوره شاخص، معیار و راهنمایی برای آینده یاد شود این کار عملی خواهد شد به شرط آنکه هدف یعنی تربیت دانش آموزان را فراموش نکنیم و به دنبال مطرح شدن نام خود نباشیم.

در پایان فانی با اشاره به اردوهای راهیان نور اضافه کرد: انشا ءا… در آینده ای نزدیک در این اردوها حضور خواهم یافت زیرا اعتقاد دارم این فضا موجب رشد انسان خواهد شد.

شایان ذکر است هفته بسیج دانش آموزی با آغاز سالروز شهادت شهید حسین فهمیده آغاز می شود و تا یوم الله ۱۳ آبان با شعار حماسه سازان امروز، آینده سازان فردا ادامه می یابد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات