معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در سالهای اخیر استقبال از گیاهان دارویی، با رشد قابل توجهی روبرو شده و تاثیر گیاهان دارویی در درمان بیماریهای مختلف به اثبات رسیده است.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر رسول دیناروند در پیامی به مراسم اختتامیه دومین همایش ملی" طلای سبز" ، اظهارداشت: به جرات می توان گفته که در سالهای اخیر استقبال از گیاهان دارویی، با رشد قابل توجهی روبرو شده و تاثیر گیاهان دارویی در درمان بیماریهای مختلف به اثبات رسیده است و همانگونه که همه شما مطلع هستید، ایران دارای گونه های متعددی از این منابع با ارزش است که استفاده از آنها از سالیان دور در میان مردم کشور ما رایج بوده است. به عبارتی استفاده از این گیاهان ریشه در سنت ما دارد.

صنعت گیاهان دارویی و داروهای طبیعی در کشور ما علی رغم قابلیتها و ظرفیتهای فراوانی که دارد، از کم مهری هایی نیز رنج می برد. همه باید در نظر داشته باشند که صنعت گیاهان دارویی از ظرفیتهای بالقوه ای در حوزه های اقتصاد و بازرگانی، اشتغال و بهداشت برخوردار است از اینرو توجه شایسته به این مقوله را می تواند کمک موثری در توسعه و پیشرفت کشور به حساب آورد.

اینجانب به نوبه خود از برگزاری این همایش خرسندم، چرا که برگزاری چنین گردهمایی هایی نقش بسزایی در افزایش سطح شناخت و آگاهی از آخرین دستاوردها در این صنعت خواهد داشت و بر این اساس لازم می دانم از همه بزرگوارانی که با مشارکت خود سعی کردند چنین رویداد با اهمیتی را خلق کنند، صمیمانه سپاسگزاری می کنم و از اینکه نتوانستم در این همایش حضور داشته باشم، متاسفم.

بدون شک بنده و دیگر همکارانم در سازمان غذا و دارو در اسرع وقت با مطالعه مستندات این همایش از نقطه نظرات و مباحث علمی که توسط استادان برجسته و فعالان این حوزه به استحضار حضار گرامی می رسد، در راستای بهبود و تامین نیازهای دارویی مردم کشور عزیزمان بهره خواهیم گرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات