معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در شیروان گفت: در دهه نخست محرم بیش از دو هزار روحانی به امامزادگان، مساجد و حسینیه های مناطق محروم برای مشارکت در برگزاری مراسم عزاداری اعزام می شوند.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام احمد شرفخانی در حاشیه در نشست هم اندیشی استقبال از زائرین کاروان های پیاده حرم رضوی در ۲۸ صفر در شیروان اظهار کرد: طرح حفظ قرآن کریم در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سازمان اوقاف و امورخیریه از سال ۹۱ آغاز شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال ۲۴۹ هزار نفر در این طرح نام نویسی کرده و از کلاس های حفظ قرآن و حفظ موضوعی قرآن، استفاده می کنند.

حجت الاسلام شرفخانی از راه اندازی پایگاه جامع قرآن در کشور خبر داد و افزود: اکنون مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن بیش از هفت هزار نفر را در رشته حفظ زیر نظر کارشناسان و استادان باتجربه خود تحت آموزش قرار داده اند که تاکنون بیش از هفت جزء قرآن را حفظ کرده اند.

وی افراد زیر پوشش طرح مذکور را علاقه مندان بالای شش سال اعلام کرد و گفت: هدف از راه اندازی پایگاه جامع قرآن، ارائه آموزش به کسانی است که نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: سال قبل بیش از ۱۰۰ هزار نفر در طرح تربیت حافظ قرآن شرکت کردند و از این تعداد ۹۰ درصد موفق به دریافت گواهینامه شدند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام بیش از شش هزار روحانی به امامزادگان، مساجد و حسینیه های مناطق محروم برای مشارکت در برگزاری مراسم مناسبت های مختلف در سال جاری خبر داد و افزود: در دهه نخست محرم نیز بیش از دو هزار روحانی به مناطق مختلف اعزام می شوند.

وی به اقدام این سازمان برای اعزام ۷۵۰ زائر برای نخستین بار به زیارت مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح که از سوم آبان آغاز شده ۲۷ کاروان از استان های مختلف کشور به این سفر معنوی اعزام شده اند.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: برای اقامت چهار روزه این زائران که عمدتا از طبقه محروم جامعه هستند و برای نخستین بار زیارت امام رضا (ع) را تجربه می کنند یک هتل در مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات