مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت از جراحی و درمان کودکان شین آباد زیر نظر بهترین متخصصان ترمیمی و تقبل هزینه های سنگین اعمال جراحی توسط دولت خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، رضا رضایی گفت: به دستور معاون درمان وزارت بهداشت مقرر شد ۱۲ کودکی که در حادثۀ تأسف بار شین آباد دچار سوختگی و صدمات شدید شده اند تحت نظر وزارت بهداشت و با تقبل هزینه ها توسط دولت تحت درمان و مداوا و جراحی قرار گیرند.

وی افزود: برای پیگیری این کار نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده اند که روند درمان این عزیزان را تا انجام آخرین مراحل پیگیری خواهند کرد.

نماینده وزارت بهداشت برای پیگیری درمان کودکان شین آباد در ادامه اظهار داشت: معاینه اولیه این ۱۲ کودک توسط بهترین استادان جراحی ترمیمی در یکی از بیمارستان های تهران انجام شده و این عزیزان برای ادامۀ درمان توسط وزارت بهداشت و همکاری آموزش و پرورش به تهران منتقل شده اند.

رضایی گفت: وزارت بهداشت یک برنامه زمانی مشخص برای این کودکان در نظر گرفته است که هزینه های گزافی خواهد داشت ولی با هماهنگی های انجام شده هزینه ها را دولت تقبل خواهد کرد.

مدیر بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: پیش بینی های اولیه اینست که برخی از این عزیزان تا ۲۰ دفعه باید عمل شوند و در حدود ۲ تا ۳ سال کار درمانشان طول خواهد کشید.

وی در پایان از جلسۀ امروز نمایندۀ وزارت آموزش و پرورش با دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در این خصوص خبر داد و گفت: مقرر شد نمایندگان دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش برای پیگیری و نظارت بهتر بر پروسۀ درمان کودکان شین آباد به طور هفتگی و ماهانه جلسه برگزار کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات