معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: وضعیت آمارها در حوزه ازدواج و طلاق بسیار نگران کننده است.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر سیدکریم حسینی در جشنواره پیوند آسمانی که امروز در سالن همایش های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه فرهنگی اجتماعی به صورت رسمی و با پشتوانه قانونی در استان فعال است و با توجه به مطالعاتی که در حوزه مسایل اجتماعی و ازدواج انجام شد، در این کارگروه وارد یک مرحله عملیاتی در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانه و خانواده شدیم.

وی ادامه داد: در کمیته های شش گانه این کارگروه که با حضور بیش از ۳۰ مدیرکل و استاد دانشگاه که افراد ثابت تشکیل می شوند، ازدواج آسان و پایدار در میان جوانان و همچنین پیشگیری از اولین آسیب اجتماعی با آمار بالای عددی که طلاق است، مورد پیگیری جدی و بحث قرار می گیرند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این که واقعیت های اجتماعی در حوزه ازدواج و طلاق نباید نادیده گرفته شود، تصریح کرد: با مخفی کردن آمار و اطلاعات ازدواج و طلاق و غفلت از انجام اقدامات موثر، نمی توانیم آسیب های اجتماعی در این حوزه را کاهش دهیم و ممکن است روزی از این زخم به جای مانده آسیب می بینیم و جلوگیری از بروز آسیب های دیگر نیز دشوار می شود.

حسینی افزود: در بحث ازدواج به مسایل چون افزایش سن ازدواج، کاهش میزان فرزندآوری و سخت شدن مراحل ازدواج مبتلا هستیم.

وی تصریح کرد: در استان خوزستان درصد و میزان طلاق افزایش یافته است، اینها واقعیت هایی است که وجود دارند و در کارگروه فرهنگی اجتماعی این مسایل به عنوان معضلات اجتماعی در سالهای گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و زنگ خطر وجود این معضلات در استان به صدا درآمده است. لازم است مسئولان امر این زنگ خطر را بشنوند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: اکنون وضعیت آماری و اطلاعات جمع آوری شده در این حوزه بسیار نگران کننده است. علماء و مدیران حوزه های علمیه، اساتید روانشناسی دانشگاه ها، پژوهشگران و مدیران دستگاه های فرهنگی، پرداختن به این موضوعات و حل مشکلات در این زمینه را باید به عنوان یکی از اصول برنامه های کاری خود مدنظر قرار دهند و این واقعیت های اجتماعی را جدی بگیرند.

وی گفت: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در حل این مشکلات در استان آغاز شده و تنها به مطرح کردن آسیب ها اکتفا نشده است.

حسینی افزود: برای تسهیل امر ازدواج طی یک برنامه ریزی مناسب از دفاتر ازدواج تخفیف ویژه برای ثبت ازدواج جوانان گرفته شده و دفاتر ثبت طلاق نیز در جهت مشاوره و ارجاع زوجین به مراکز مشاوره تلاش مضاعفی خواهند داشت. همچنین تشکیل کانونی برای خیرین امر ازدواج در استان و دایر کردن مراکز ثابت مشاوره در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز و پارک ساحلی با توجه به ضرورت این امر برای مردم در دستور کار کارگروه فرهنگی اجتماعی استان قرار دارد چرا که عطش اجتماعی در میان خانواده ها برای مراجعه به مراکز مشاوره وجود دارد، برای رفع این خلا موجود در جامعه راه اندازی این دو مرکز مورد بررسی قرار گرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات