چروکیدگی و بی طراوتی رنگ پوست، خشکی پوست، بروز لکه های تیره بر روی پوست، لاغر شدن تدریجی و گود افتادن زیر چشم ها و سیاهی آن، زیادی فکر و خیال و وسواس فکری، خرده خواری، پرمویی، کم حرفی و گوشه گیری بی خوابی از نشانه های غلبه سودا است.

به گزارش افکارنیوز ، سید جواد علوی اظهار داشت: در طب سنتی ایران اخلاط ۴گانه به صفرا، دم، بلغم و سودا تقسیم می شود که هر کدام از اخلاط ۴ گانه کیفیت های مختلفی را در بدن ایجاد می کند.

به گفته وی نشانه های غلبه خلط دم در بدن می تواند احساس سنگینی در بدن به خصوص پشت چشم ها، سر و شقیقه ها، خمیازه کشیدن و کش و قوس بدن، شیرینی مزه دهان، قرمزی رنگ چهره، گرمی و نرمی پوست، کسالت و خوابیدن بسیار باشد همچنین احتمال دارد که در بدن دمل هایی ایجاد شود و لثه ها و بینی این افراد گاهی خون ریزی کند و معمولاً این افراد هیکلی و قد بلند هستند.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: نشانه های غلبه خلط بلغم می تواند سفیدی بیش از حد رنگ چهره، سستی گوشت اندام، زیادی و چسبندگی آب دهان، پر خوابی، عدم تشنگی، سردی و نرمی رنگ پوست باشد همچنین این افراد مستعد ناراحتی معده هستند چرا که معده این افراد ضعیف است و معمولا افراد چاق با بدون گوشت بوده و بدنشان مملو از چربی است.

علوی بیان داشت: از نشانه های غلبه خلط صفرا در بدن می توان زردی رنگ پوست، زبان و چشم ها، تلخی دهان، زبری و خشکی زبان، خشکی بینی، عطش شدید، تهوع، بی خوابی، بینی بزرگ، دلشوره و پریشانی، تحریک پذیری و زود عصبانی شدن اشاره کرد همچنین این افراد بسیار لاغر و قد بلند هستند.

وی افزود: از نشانه های غلبه خلط سودا می توان به چروکیدگی و کمودت (گرفتگی رنگ چهره) و بی طراوتی رنگ پوست، خشکی پوست، بروز لکه های تیره بر روی پوست، لاغر شدن تدریجی و گود افتادن زیر چشم ها و سیاهی آن، زیادی فکر و خیال و وسواس فکری، اسپاسم و سوزش دهانه معده، اشتهای کاذب و خرده خواری، پرمویی، کم حرفی و گوشه گیری، بی خوابی و کابوس اشاره کرد؛ معمولاً این افراد لاغر و قد کوتاه هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات