رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری با اشاره به اینکه امروز وب گردی برای برخی افراد جایگزین ولگردی های خیابانی شده است، گفت: اعتیاد به اینترنت نیز در بین اینگونه افراد بیشتر مشاهده می شود.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ نیک نفس، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری ضمن اشاره به اینکه گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین تغییرات اساسی به وجود آورده گفت: اینترنت با همه فوایدی که دارد، می تواند تهدیدی جدی نیز باشد که برای تبدیل تهدیدها به فرصت ها و استفاده بهینه از آن می توان تمهیداتی را پیش بینی کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز بیش از ۴۵ میلیون نفر ایرانی به اینترنت دسترسی دارند در حالی که ۲۹ میلیون نفر آنان را جوانان تشکیل می دهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شکاف بین نسلی شدید به دلیل رشد تکنولوژی، کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع و عدم آشنایی مناسب والدین با این فضا از عواملی است باعث می شوند فرزندان در خانواده ها از یک فضای محرمانه و خصوصی تهدیدکننده برخوردار شوند.

سرهنگ نیک نفس ادامه داد: با توجه به این که اکثر کاربران اینترنت نوجوانان و جوانان هستند، برای جلوگیری از اعتیاد اینترنتی لازم است والدین بر رفتار اینترنتی فرزندانشان کنترل و نظارت منطقی داشته باشند؛ نه به گونه ای که به طور کلی مانع آنها شوند و نه به شکلی که آنان را کاملا رها و آزاد بگذارند که در هر دو صورت فرزندان مورد تهدید خواهند بود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری در این خصوص از والدین خواست تا آگاهی های خودشان را در خصوص اینترنت و فواید و زیان های آن افزایش دهند تا بتوانند فرزندان شان را به درستی راهنمایی کنند و آنان آنان را تشویق کنند که از ارائه اطلاعات شخصی در محیط اینترنت خودداری کنند.

وی در ادامه به پدر و مادرها توصیه کرد: به کودکان خود یاد دهند که اطلاعات موجود در اینترنت ممکن است تقلبی هم باشد و به آنان اجازه ندهند به تنهایی با اشخاصی که در فضای مجازی آشنا شده اند، ملاقات کنند.

سرهنگ نیک نفس با اشاره به اینکه امروزه وب گردی برای برخی افراد جایگزین ولگردی های خیابانی شده است، اظهار داشت: در وب گردی های بدین گونه، کاربران بدون هدف و صرفا به منظور وقت گذرانی وارد اینترنت می شوند و گاها ساعت ها در این فضای بزرگ و پیچیده ضمن تلف کردن وقت، دچار سردرگمی در اینترنت می شوند.

این مقام ارشد انتظامی در خاتمه نقش صدا و سیما را در اطلاع رسانی فضای سایبری بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: سازمان های متولی فرهنگ که حافظ هنجارها و ارزش های مورد قبول جامعه اند، با برنامه ریزی مناسب باید به فعالیت های اینترنتی جوانان جهت بدهند و کارهای ارزشمند آنان را تشویق کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات