معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: در میان افراد تحت پوشش ۳۰۰ هزار زن بیوه در شرایط ازدواج داریم که بسیاری از آنها به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی در زندگی قبلی شرایط ازدواج مجدد را ندارند.

به گزارش افکارنیوز ، علی محمد ذوالفقاری در دومین همایش تخصصی معاونت امور حقوقی و مجلس کمیته امداد، اظهار داشت: یکی از رسالت های کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است که این توانمندسازی در حوزه فکری و استفاده از فرصت های مددجو برای از بین بردن تهدیدهاست.

وی ادامه داد: ما اذعان داریم، فقیر کسی است که حقوق قانونی خود را نمی شناسد و قدرت دفاع از خود را ندارد بنابراین هدف ما توانمندسازی فکری مددجویان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد همچنین به توانمندسازی اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این حوزه به مدیریت ازدواج نیاز داریم چرا که در میان افراد تحت پوشش ۳۰۰ هزار زن بیوه در شرایط ازدواج داریم که بسیاری از آنها به دلیل مشکلات حقوقی و قضایی در زندگی قبلی شرایط ازدواج مجدد را ندارند.

وی ادامه داد: کمیته امداد قوه عاقله مددجو و حوزه حمایت باید با همکاری بخش حقوقی سعی در رفع مشکلات حقوقی مددجویان داشته باشد.

ذوالفقاری با اشاره به مددکاران به عنوان سربازان خط مقدم حوزه قوه کمیته امداد گفت: مددکار اولین عضو در زندگی مددجو است و ما در تلاشیم تا مددکاران افرادی تحصیلکرده و با تجربه باشند.

وی با بیان انجام طرح پالایش پرونده های موجود در کمیته امداد از شروع طرح غربالگری خبر داد و گفت: در مرحله پالایش کلیه پرونده ها بررسی شدند و مرحله بعدی بررسی مشکلات حقوقی و تلاش در جهت رفع آنهاست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات