اقبال شاکری:

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید درگیر کارهای روزمره و کوچک شویم، گفت: باید با تلاش بیشتر خدمت مضاعفی را به مردم داشته باشیم و دولتمردان ما نیز غرور ملی را پشتوانه مذاکرات خود قرار دهند.

به گزارش افکارنیوز ، اقبال شاکری در نطق پیش از دستور نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: دیروز مصادف بود با یکی از یوم الله های عظیم انقلاب اسلامی، یوم الله ۱۳ آبان، که انقلابی بزرگتر از انقلاب اول و روز ملی مبارزه با استکبار با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران رقم خورد.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۳۲ سال از یوم الله بزرگ، اینک ما به عنوان نمایندگان مردم شریف و بزرگ تهران در این پارلمان گرد هم آمده ایم تا به اتفاق هم و نیروی عظیم شهرداری تهران، کمک، همراهی، همفکری و مشارکت خود مردم جریان زندگی شهری آنها را سامان دهیم و اینک دو ماه از شروع کار ما می گذرد و با نگاهی به مسیر گذشته و آینده پیش رو پی به سرعت گذشت زمان و اهمیت مسئولیتی که به عهده گرفته ایم روشن می شود و فضای خدمت گذاری خود را بهتر از مقداری کاوش کنیم.

شاکری بیان داشت: شهردار تهران مدیری ارشد، برادر شهید و سرداری سرافراز سپاه مقدس است و اعضای شورای شهر تهران افرادی با بصیر، با تعلقات ارزشی و اسلامی و سوابق علمی و ملی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اولویت های خدمتگذاری ما در این دوره ۴ ساله قابل رصد و پیگیری است، گفت: حمل و نقل شهری روان - آسوده و مطمئن، ساماندهی ساخت و ساز شهری از نظر ایمنی و فنی و سبک معماری ایرانی اسلامی، کاهش آلاینده های شهری و افزایش سلامت عمومی، انجام امور شهری و روابطی سالم و پاک و هوشمند، استقرار نظام مالی پایدار در سازمان شهرداری، استقرار مدیریت یکپارچه شهری، مشارکت واقعی و هوشمندانه مردم در امور مختلف شهری، جهت گیری اسلامی و هویت ایرانی در تمامی امور در سازمان و فعالیت ها، ارائه یک مدل موفق مدیریت شهری از جمله اولویت های ما در دوره چهارم شورای شهر تهران محسوب می شود.

شاکری با تاکید بر اینکه نباید درگیر کارهای کوچک بشویم گفت: باید با اقدامات قابل توجه کارهای بزرگی انجام دهیم و در واقع کارهای جاری ما را مشغول نکند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر کشورمان در بخش های مختلف از جمله رادیو داروها، سرعت رشد مقالات علمی، المپیادهای علمی، سلول های بنیادی، فناوری های نانو، پیشرفت های دفاعی، پرتاب ماهواره ها و پهپادها، غنی سازی هسته ای در مرزهای بزرگ، توان علمی بالا و خیل عظیم دانشمندان و محققین و پژوهشگران و دانشجویان در مرزهای دانش، پیشرفت های قابل ملاحظه ای را داشتند.

شاکری با تاکید بر اینکه مردم همیشه جلوتر از ما حرکت کرده اند، ادامه داد: حماسه سیاسی ۲۴ خرداد نمونه بارز حضور مردم بود و حضور حماسی مردم در ۱۳ آبان ۹۲ این موضوع را مجددا بر همه جهانیان نشان داد و این حضور بزرگ دستاوردهای عظیمی برای کشور و همچنین در مذاکرات دیپلماسی فراهم کرده و ذخیره لازم را بر صندوق توسعه ملی دیپلماسی بین المللی فراهم کرد و روز ۱۳ آبان، روز ملی و متعلق به همه است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از ولت و فرزندان و سربازان دیپلماسی کشور اشاره کرد و گفت: صحبت های ایشان باز هم غرور ملی را برانگیخت و راه را بر تفرقه و تشتت سیاسی بست و بیانات ریاست محترم جمهوری نیز این مسیر را مسیر کشور و معیار مذاکرات اعلام کرد.

شاکری، در ادامه سخنانش تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا یک شعار نیست بلکه یک شعور سیاسی بالای برخاسته از دانش تاریخی و تحلیل سیاسی معاصر مردم ماست و این شعار مختص ایران نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: یک آمارگیری آزاد ایران نشان می دهد که دولت آمریکا شایسته این شعار است و یک پشتوانه مردمی و ذخیره انقلابی در فضای دیپلماسی است و یک حمایت مردمی از دولت منتخب مردم و گروه دیپلماسی کشور است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این جمله که ما گفتیم مرگ بر آمریکا ولی؛ جنگی را شروع نکردیم دانشمندی را ترور نکردیم و به منافع دیگر ملت ها حمله نکردیم، گفت: ما از رژیم خودکامه دفاع نکردیم و در فروپاشی بنیان خانواده و ارزش های انسانی و دینی سرمایه گذاری نکردیم و در اتحاد برای جنگ شرکت نکرده ایم، اما ما از مظلوم دفاع کرده ایم و در مقابل ظلم سکوت نکرده ایم و در عین تحریم ها پیشرفت کرده ایم.

در پایان صحبت های شاکری، اعضای شورای شهر تهران فریاد مرگ بر آمریکا را در صحن علنی شورا سر دادند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات