معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» ، ویژه برنامه عزاداری در ایام محرم و صفر در ۲ هزار و ۹۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه تبیین ابعاد مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی، همواره رکن اصلی برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف بوده است، اظهار داشت: از دیرباز، به منظور اجرای نیات واقفین در زمینه عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، مراسم سوگواری در حسینه ها، تکایا، موقوفات و بقاع متبرکه برگزار می شود اما برنامه نظام مندی در این خصوص وجود نداشته و به صورت سلیقه ای هر موقوفه و بقعه، مراسم خود را اجرا کرد.

شرفخانی افزود: لذا سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و بمنظور جهت دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات مرتبط، برنامه های متنوع و پرباری را به اجرا درآورده است.

وی ادامه داد: سوگواره «بصیرت عاشورایی» نیز در همین راستا و با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و نیز به منظور اجرای هر چه بهتر وصحیح تر نیات واقفین خیراندیش، برای سومین سال پیاپی در آستان مقدس ۲ هزار و ۹۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

شرفخانی با اشاره به اهداف این طرح افزود: این طرح با هدف، اجرای نیات واقفان خیراندیش با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت هر چه مطلوب تر برگزار شدن مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت خرافات و انحرافات، اجرای ویژه برنامه های مذهبی متناسب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه ها و تکایا برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: به منظور بهره گیری از روش های تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی و ابزار جدید، جهت ارتقاء سطح دینی و معرفتی زائرین و مجاورین امامزادگان شاخص و انس هر چه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت و پاسخگویی به سوالات، شبهات و مسائل شرعی، در قالب این طرح، خیمه های معرفت در صحن هزار و ۲۰۰ امامزاده کشور برپا خواهد شد.

وی گفت: به منظور مشارکت در برگزاری مراسم های عزاداری و ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی عاشورا بیش از ۲ هزار مبلغ و روحانی از حوزه علمیه قم و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی از حوزه های علمیه استان ها و شهرستان های دیگر به سراسر کشور به ویژه مناطق محروم در قالب این طرح اعزام خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات