نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق با بیان اینکه به ازای هر ۱۰ ازدواج رسمی که در کشور به ثبت می رسد، ۲ ازدواج موقت نیز صورت می گیرد گفت: این در حالی است که ساعتی ۲ طلاق در کشور به ثبت می رسد.

به گزارش افکارنیوز ، علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در نشست خبری خود اصلی ترین مشکل در بُعد خانواده که به امر طلاق می انجامد را نبود یک متولی در کشور دانست و گفت: متأسفانه در کشور ما هیچ نهادی برای خانواده تشکیل نشده است و آنهایی که داعیه خانواده را دارند تا به حال به این موضوع به صورت کارشناسی نپرداخته اند.

وی در پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه می کنیم تا نام وزارت ورزش و جوانان به وزارت ورزش و خانواده تغییر پیدا کند تا متولی خانواده در کشور مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش آموزش در کشور ما پیرامون امر ازدواج گفت: تا به حال کسی به جوانان ما آموزش های لازم را در مورد ازدواج را نداده است به طور مثال هنوز یک الگو برای جهیزیه مطلوب تهیه نشده است تا جوانان ما عرف جهیزیه را بدانند.

مظفری عمده دلایل طلاق در جامعه را مسائل اقتصادی، اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: جوانان ما باید قبل از ازدواج تحت نظارت خانواده و مطابق شرع با هم ارتباط بیشتری داشته باشند تا همدیگر را خوب بشناسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها گفت: متأسفانه ما تا لحظه ازدواج دختر و پسر را جدا از هم نگه می داریم و این سبب شده است که جوانان ما نحوه رفتار با جنس مخالف خود را بلد نباشند.

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق با بیان اینکه ۹۲ درصد طلاق ها در ۷ تا ۸ سال اول زندگی زوجین صورت می گیرد گفت: دلیل این امر مَچ نشدن زن و شوهر با یکدیگر به خاطر تفاوت هایشان است.

وی با انتقاد نسبت به نبود معاونت خانواده در وزارتخانه های کشور گفت: به عقیده من یکی از عاملان افزایش طلاق روانشناسان هستند چون به محض مراجعه زوجین به آنها می گویند شما به درد هم نمی خورید و باید طلاق بگیرید.

مظفری نسبت به سند کنونی ازدواج نیز انتقاد کرد و گفت: متأسفانه سند کنونی پر شده از شرایط طلاق که خودش بدآموزی دارد برای چه حکایتی از سعدی در تعریف و تمجید از ازدواج در این سند ذکر نشده است.

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق کتاب رهبری در مورد روابط زن و مرد را کتاب بسیار خوبی عنوان کرد که زوجین حتماً باید به مطالعه آن بپردازند.

وی با اشاره به وجود نرم افزار جامعی که علل طلاق را ثبت می کند گفت: با توجه به آمار این نرم افزار در ۶ ماهه اول امسال دلایل طلاق عبارت بودند از نبودن تناسب میان دختر و پسر و خانواده ها، تفاوت های اعتقادی، رعایت نکردن مسائل شرعی از سوی یکی از زوجین، عدم شناخت کافی از یکدیگر و مشکلات زناشویی.

وی با اشاره به مسئله ازدواج موقت در کشور گفت: هم اکنون به ازای هر ۱۰ ازدواج رسمی ۲ ازدواج موقت در کشور به ثبت می رسد در حالی که آمار ازدواج در ۶ ماهه اول در کشور ۳۹۰ هزار و ۱۰۹ مورد ازدواج رسمی در کشور بوده است.

مظفری همچنین از ثبت ۷۰ هزار و ۳۲۳ مورد طلاق در کشور طی ۶ ماه نخست سال خبر داد و گفت: مطابق این آمار به طور میانگین ساعتی ۲ طلاق در کشور به ثبت می رسد.

وی همچنین تأکید کرد: ثبت طلاق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است در حالی که ازدواج تنها ۴ درصد رشد داشته است.

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان های تهران، کردستان، فارس و اصفهان را ۴ استانی عنوان کرد که در ثبت طلاق پیشتازند و ادامه داد: استان های کهکلیویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان از این نظر استان های آخر به شمار می روند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات