رئیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا از آمار نگران کننده سرقت با سلاح سرد و بیشترین آمار سرقت که متعلق به سرقت خودرو است خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ خالقی فر با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه استفاده از سلاح گرم برای سرقت بسیار کم اتفاق می افتد اما متاسفانه در ارتباط با سلاح سرد آمار فوق العاده بالا می باشد.

رئیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: متاسفانه افراد زورگیری برای سرقت و تصاحب اموال طعمه های از چاقو های نامعتارف استفاده کنند.

وی در مورد سرقت خودرو گفت: تحقیقات و آمار نشان می دهد که اغلب به صورت عادی بدون استفاده از سلاح و در غیاب مالک انجام می شود.

سرهنگ خالقی فر با اشاره به آمار بالای سرقت خرد بیان داشت: بیشترین آمار سرقت به سرقت های خرد اختصاص پیدا می کند و سرقت خودرو در رتبه بعدی و سرقت منزل که هر چند آمار نگران کنند ای ندارد اما در رتبه سوم قرار می گیرد.

این مقام مسئول انتظامی در خصوص سرقت های خرد بیان داشت: بیشترین آمار متعلق به سرقت لوازم داخلی خودرو است که اغلب توسط افراد معتاد و برای برآورده شدن نیازهای روزانه آنها انجام می شود.

سرهنگ خالقی فر خاطرنشان کرد؛ تمامی موارد سرقت به صورت کامل توسط پلیس آگاهی رصد می شود و آمار دستگیری ها بسیار بالاست، اما باید در نظر داشت که علت ها نیز باید شناسایی و برداشته شود و این امر تنها بر عهده پلیس نیست و سازمان ها و نهادهای مختلف باید دخیل در این موضوع شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات