معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: یکی از مخترعان، اختراعی برای کاهش آلودگی هوا به خصوص در اطراف کارخانه ها و کارگاههای صنعتی آلاینده دارد که پس از بررسی در صورت تایید احتمال بکارگیری و تعمیم آن به سطح شهر وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز ، نعمت الله ترکی اعلام کرد: یکی از بحثهای داغ روزهای سرد سال، آلودگی هوای پایتخت و وجود گازهای گلخانه ای است که هر سال تمهیداتی برای کاهش این آلودگی ها اعم از افزایش ساعتهای زوج و فرد طرح ترافیک یا تعطیلی اداره ها و مدرسه های شهر اجرا شده که تاثیراتی هم داشته است.

وی افزود: به تازگی یکی از مخترعان، اختراعی برای کاهش آلودگی هوا به خصوص در اطراف کارخانه ها و کارگاه های صنعتی آلاینده ارائه کرده که پس از بررسی در صورت تایید احتمال به کار گیری و تعمیم آن به سطح شهر وجود دارد.

ترکی همچنین درباره کاهش سهم اشتغال از سهمیه ۴۸ درصدی اشغال در تهران گفت: امسال تصمیم گرفته شده تا مشاغل را به صورت واقعی نگاه کنیم که در این مورد سند «توسعه اشتغال استان تهران» با برنامه ای دقیق تدوین شده است. این سند با بررسی و اظهار نظر کارشناسان از دستگاه های متولی، اجرایی یا مراکز و موسسه هایی که متولی اشتغال هستند الگو گرفته که بر این اساس قرار شد تا ۱۵۰ هزار شغل در استان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: البته در تلاش هستیم تا تسهیلاتی برای مشاغل خانگی هم داشته باشیم این در حالی است که کمتر از ۵۰ درصد تسهیلات مصوب ویژه مشاغل خانگی این استان در سال گذشته پرداخت شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات