معاون عتبات و عالیات مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: از فردا ۶۰ پزشک، پیراپزشک به تمام زائران حسینی در کربلا مستقر در ۴ چادر امدادی خدمات پزشکی ارائه می کنند.

به گزارش افکارنیوز، علی حیدری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر هر سال مصادف با ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین، تیم پزشکی خود را به سرزمین کربلا اعزام می کند گفت: ۶۰ پزشک و پیرا پزشک با هماهنگی جمعیت هلال احمر عراق از فردا مصادف با ۶ محرم الحرام با استقرار در چادرهای امدادی هلال احمر به همه ی زائران و عزاداران حسینی تا روز ۱۳ محرم الحرام خدمات پزشکی ارائه خواهند داد.

وی در ادامه تصریح کرد: ۷ جراح عمومی، ۴ متخصص داخلی، ۲ متخصص قلب، ۲ متخصص بیهوشی، ۲ طب اورژانس، ۱۰ پزشک عمومی و ۱۰ پرستار و ۱۰ امدادگر تیم پزشکی اعزامی را تشکیل می دهند.

حیدری به برپایی ۴ چادر امدادی در عراق اشاره کرد و افزود: بین الحرمین، خیابان جمهوری، خیمه گاه و ضلع شمالی حرم حضرت ابوالفضل (ع) محل استقرار تیم پزشکی در مدت ۷ روز ماه محرم است.

وی با بیان اینکه روز عاشورا اوج فعالیت تیم پزشکی است اظهار داشت: تا بامداد عاشورای حسینی اوج فعالیت تیم پزشکی است که در سال گذشته بسیاری از زائران توسط نیروهای مستقر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

حیدری با اشاره به داروهای ارسالی به عراق یاد آور شد: یک تن دارو و ملزومات پزشکی به کربلای معلی ارسال شده است.

گفتنی است ۳ درمانگاه تخصصی در کربلا، ۲ درمانگاه در نجف اشرف، یک درمانگاه در سامرا و یک درمانگاه نیز در کاظمین در طول سال به زائران خدمات پزشکی ارائه می کند و اعزام تیم پزشکی به منظور خدمات بیشتر و اورژانسی تر در ۷ روز از ماه محرم صورت می گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات