مؤمنی:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأکید بر این که سه موضوع مهم در حوزه ترافیک مطرح است، گفت: این سه موضوع شامل ایمنی در آمد و شد، نظم و انضباط و نیز محیط زیست شهری است.

به گزارش افکارنیوز، سردار اسکندر مؤمنی افزود: در سفرهای بین شهری، دغدغه اصلی سالم و ایمن رسیدن به مقصد و در سفرهای درون شهری، دغه غه اصلی به موقع رسیدن به مقصد، نظم و انضباط و مسائل زیست محیطی است.

وی با اعلام این که امروزه ترافیک یکی از دل مشغولی های جدی مردم و دولت ها در دنیاست و کشوری نیست که با این موضوع دست و پنچه نرم نکند، تأکید کرد: راه حل این دغدغه همگانی، حضور همگان در رفع این معضل جهانی است.
ترافیک موضوعی بین بخشی است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که ترافیک مشکلی نیست که با دستور یک نفر و با صدور یک بخش نامه حل و فصل شود، اظهار کرد: اگر این مشکل قابل حل شدن بود در بقیه نقاط دنیا هم حل می شد اما ترافیک موضوعی بین بخشی است.

سردار مؤمنی با بیان این که در موضوع ترافیک اگر سه ضلع مردم، دستگاه های اجرایی و رسانه ها سر جای خودشان قرار گیرند، می توانیم به ساماندهی ترافیک امیدوار باشیم، تصریح کرد: تکیه صرف به هر یک از این اضلاع ما را به جایی نمی رساند.

وی با تاکید بر این که برای سامان دادن به ترافیک هم مردم، هم مسئولان و هم رسانه ها باید مسئولیت خود را پذیرفته و وظایف خود را انجام دهند، اضافه کرد: باید انجام کار جمعی را در عرصه ترافیک تمرین کنیم، چون امکان ندارد مشکل ترافیک با دستور و بخش نامه حل و فصل شود.

برنامه های آموزشی و فرهنگی باید پیوست رسانه ای داشته باشد


رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که موضوع ترافیک بسیار پیچیده، مرتبط به هم و گسترده است، اظهار کرد: همه وظیفه داریم در کار جمعی که ایجاد هم افزایی می کند، شرکت کنیم و رسانه ها به عنوان پایشگران جامعه از طریق انعکاس افکار عمومی می توانند نقش برجسته ای داشته باشند.

سردار مؤمنی با اشاره به این که امروزه هر طرح و پیشنهاد اجرایی، از جمله برنامه های آموزشی و فرهنگی باید پیوست رسانه ای داشته باشد، تصریح کرد: رسانه ها نقش بی بدیلی در ساماندهی موضوع ترافیک دارند و می توانند ایجاد هم افزایی کنند.

وی با تأکید بر این که مسئولان هرگز اجازه ندارند فرافکنی کنند و باید مسئولیت بپذیرند، اضافه کرد: در حوزه رفتارهای ترافیکی نیاز به بررسی عمیق داریم چرا که برای ورود و خروج به جایی به هم تعارف می کنیم ولی هنگامی که پشت فرمان اتومبیل می نشینیم، حتی کسری از ثانیه هم گذشت نمی کنیم و از این رو عامل انسانی در رفتارهای ترافیکی بسیار مهم است.

معاینه فنی بر افزایش ایمنی و کاهش آلودگی خودرو موثر است


رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که به زمان تشدید آلودگی هوا و بروز پدیده وارونگی دما که اواخر آبان، آذر و اوایل دی اوج می گیرد، نزدیک می شویم، گفت: یکی از رویکردهایمان معاینه فنی است که هم از نظر ایمنی و هم از نظر آلایندگی خودروها اثرگذار است.

سردار مؤمنی با بیان این که هر چه فاصله معاینه فنی کمتر باشد، آثار آن بیشتر خواهد بود، افزود: البته معاینه فنی به تنهایی کافی نیست چرا که هر دستگاه وظیفه ای بر عهده دارد و به عنوان نمونه عدم آلایندگی خودرو و مسائل زیست محیطی، هم در تولید خودرو از سوی خودروسازان و هم در استفاده از خودرو از سوی مردم، باید رعایت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مجریان قانون، خودروسازان، دستگاه های نظارتی و سیستم های معاینه فنی در موضوع خودرو کار خود را به درستی انجام دهند، بسیاری از مسائل و مشکلات مردم در رابطه با موضوع خودرو حل و فصل خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات