رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره موضوع ادغام سازمان های مرتبط با مسائل زیست محیطی همچون سازمان هواشناسی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با سازمان، گفت: به جای ادغام سازمان های مرتبط با محیط زیست، مدیریت یکپارچه را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش افکارنیوز، معصومه ابتکار - معاون رییس جمهوری افزود: در دولت جدید به جای پیگیری بحث ادغام، با سایر دستگاه ها همکاری تنگاتنگ و جدی خواهیم داشت و ساز و کارهای اجرایی و مدیریتی منسجم و هماهنگی تعریف و تدوین خواهیم کرد.

طرح تنفس ۱۰ ساله جنگل ها پیگیری خواهد شد

سلاح های غیرمجاز در دست مردم مدیریت شکار را مشکل می کند


معاون رییس جمهوری با تاکید بر لزوم اجرای طرح تنفس ۱۰ ساله جنگل ها اظهار کرد: بهره برداری تجاری از جنگل ها فشار مضاعفی به طبیعت جنگل های کشور وارد می کند که به همین منظور با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز جلساتی برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع تر این نگاه نسبت به منابع طبیعی در دولت مطرح شود تا بتوانیم بهره برداری بیش از حد از جنگل ها را متوقف کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در حال بررسی بحث شکار و مدیریت همه ابعاد آن است، افزود: متاسفانه سلاح های غیرمجازی که در دست مردم است مدیریت شکار را در کشور مشکل می کند.

ابتکار اضافه کرد: در سالهایی که سازمان حفاظت محیط زیست حتی پروانه شکار نیز صادر نکرده عملا شاهد این هستیم که شکار نسبت به سالهایی که پروانه صادر می شده افزایش پیدا کرده است که همین مساله نشان می دهد در زمینه شکار باید با در نظر گرفتن همه جنبه های آن یک مدیریت جامع داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای مدیریت شکار و جمع آوری سلاح های شکاری غیرمجاز با نیروهای مسلح و سازمان هایی که با جوامع محلی کار می کنند همکاری خواهیم کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات