عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: طرح جایگزینی بلیت های مبلغ دار به جای بیلت های مدت دار مترو در کمیسیون عمران و حمل و نقل تدوین شده و به زودی برای تصویب به صحن شورا ارائه می شود.

به گزارش افکارنیوز، ابوالفضل قناعتی با بیان این مطلب افزود: توجه به حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین مباحث اصلی در کمیسیون و حمل و نقل است و مبنی بر این است که در برنامه ۵ ساله دوم نگاه ویژه به حمل و نقل عمومی و توسعه ناوگان اتوبوس رانی و از شهردار و معاون حمل و نقل ترافیک نیز خواسته شده که سمت و سوی اعتبارات بودجه ای نیز به این سمت باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه بیان داشت: استفاده از حمل و نقل عمومی نیاز به فرهنگ سازی هم در حوزه سخت افزاری و هم در حوزه نرم افزاری دارد و تمام تلاش ما در شورا نیز کمک به این فرهنگ سازی و تشویق افراد به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: در همین راستا در ارتباط با کارت های مدت دار متر که مدتی است جمع آوری شده شورا در تلاش است تا با یک فرایند جدید توزیع این کارت ها آغاز شود.

قناعی تصریح کرد: کارت های مدت دار مترو که در گذشته صادر می شد با استقبال خوبی روبرو بود اما متاسفانه اشکالاتی در اجرا داشت و پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل تغییر بلیت های مدت دار به بلیت های مبلغ دار است که باز هم تخفیفاتی برای شهروندان خواهد داشت و در تشویق شهروندان با استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار موثر خواهد بود.

قناعتی خاطرنشان کرد: پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل و نقل به صورت طرح ارائه شده و قرار است به زودی به صحن شورا آورده شود تا با رای و تصویب اعضای شورا به معاونت حمل و نقل و ترافیک برای اجرا ابلاغ شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات