رئیس پلیس فتای ایران ضمن حضور در اولین نشست رؤسای پلیس های سایبری کشورهای اروپا و آسیا، بیان داشت: انجام همکاری های مؤثر بین المللی یک عنصر مهم و تعیین کننده در امر پی جویی و مقابله با جرائم سایبری است.

به گزارش افکارنیوز ، اولین نشست روسای پلیس های سایبری کشورهای اروپا و آسیا با موضوع جرائم سایبری در سنگاپور برگزار شد.

در اولین کارگروه اوراسیای پلیس اینترپل، مقامات اصلی این سازمان من جمله دبیر اجرایی آی جی سی آی، رئیس مبارزه با جرایم سایبری سازمان اینترپل، تعدادی از مقامات کشور سنگاپور و رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

در حاشیه این نشست رئیس پلیس فتا ایران با مدیر عامل یکی از شرکت های معروف تولید کننده آنتی ویروس به نام Kaspersky دیدار و گفت وگو کرد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه نشست ها در روند مبارزه با جرائم سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروز پلیس سایبری ایران با ۱۳۲ کشور به صورت آنلاین در ارتباط است و اشتراک گذاری جرم و مجرم یکی از این هماهنگی ها در عرصه بین المللی است.

وی ادامه داد: امروز همه کشورها این را می دانند که عقب ماندگی پلیس ها در عرصه مبارزه با جرایم سایبری بیشترین خطر را برای سایبر کشورها دارد.

این مقام مسئول گفت: در حوزه مبارزه با جرایم سایبر توسعه و پیشرفت همه کشورها معنا دارد و دنیا را قادر به پیشگیری و مقابله با جرایم می کند.

به همین دلیل است که عملیات های بین المللی مانند پانگه آ ۱ تا ۴ در دنیا با حضور پلیس های سایبری انجام می شود چون جرم در فضای سایبر گذشته از عدم وابستگی به زمان و مکان کاملا سیال و دارای هویت پنهان است.

رئیس پلیس فتا ایران اظهار داشت: انجام همکاری های موثر بین المللی یک عنصر مهم و تعیین کننده در امر پی جویی و مقابله با جرائم سایبری است.

سردار هادیانفر در ادامه سخنانش بیان داشت: امروز ایران آماده کمک به سایر کشورها است و می توانیم تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات