استاد دانشکده طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف شیر بادام به مدت ۲ هفته به تقویت مغز کمک می کند، گفت: مصرف مغز بادام، فندق، پسته و گردو و میوه های خشکی مانند انجیر و مویز نیز در تقویت مغز نافع است.

به گزارش افکارنیوز ، غلامرضا کرد افشاری درباره زکام اظهار داشت: پیامر زکام را به لشکر خدا تشبیه کرده اند که آبریزش بینی در مواقعی که فرد به زکام یا سرماخوردگی مبتلا شده موجب دفع فضولات و مواد زائد از مغز می شود.

وی درباره تقویت مغز عنوان کرد: مصرف مغزهای گیاهی مانند مغز بادام، فندق، پسته و گردو موجب تقویت مغز می شود همچنین میوه های خشکی مانند انجیر و مویز نیز در تقویت مغز نافع است.

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران در برنامه خانه محبت با اشاره به اینکه تقویت مغز مانع ریزش فضولات از مجاری مغز به سایر اندام ها می شود، خاطر نشان کرد: بوییدنی گلاب و بهارنارنج نیز موجب تقویت مغز می شود چرا که سردی دماغ (مغز) را از بین می برد.

کردافشاری گفت: قطره روغن بنفشه، سیاه دانه و مرزنجوش نیز در تقویت دماغ موثر است و چکانده یک قطره از آن در داخل بینی موجب باز شدن مجاری مغز و رفع مواد زاید مغز شده و تقویت دماغ را به همراه دارد.

وی افزود: حریره بادام و شیره بادام به تقویت دماغ (مغز) کمک کرده و مصرف چندین بار در طول روز می تواند مفید باشد افرادی که دچار ضعف مغز هستند، می توانند ۲ هفته روزی ۵۰ عدد بادان درختی شیرین را خیس کرده و با چند لیوان آب میکس کرده و روزی چند بار مصرف کنند که در این مدت مغز تقویت می شود.

استاد دانشکده طب سنتی ادامه داد: دم کرده پونه برای افرادی که ترشحات پشت حلقی دارند مفید است، همچنین روغن مالی سیونس ها موجب رفع سینوزیت می شود که می توان از روغن زیتون کمک گرفت و کسانی که ترشحات پشت حلقی دارد از مصرف غذاهای غلیظ مانند ماکارونی و الویه پرهیز کنند.

کرد افشاری خاطرنشان کرد: روغن زیتون ۳ خاصیت مهم دارد که قاطع عفونت های اخلاط، مقوی اعضاء بدن و سردی اعضا را بر طرف می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات