سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ تا ۱۵ فروردین امسال، هزار و ۱۳۶ نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش داشته است.

در حالی که اسفند ماه سال گذشته ۳۰ روز بود و باید یک روز تعطیلات اضافه بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین را در نظر گرفت، آمار مرگ های ناشی از حوادث رانندگی نوروزی امسال (هزار و ۱۳۶نفر) با یک روز بیشتر، نسبت به سال گذشته (هزار و ۱۴۱نفر) ، ۵ نفر کاهش پیدا کرد.



به بیانی دیگر، چنانچه مرگ های ناشی از تصادفات بر اساس متوسط روزانه محاسبه شود، بر اساس آمارهای اولیه مرگ های ناشی از تصادفات نوروزی سال گذشته هر روز، ۵۷.۱ نفر و در تعطیلات نوروزی امسال روزانه ۵۴.۱ نفر به علت تصادفات جان باخته اند.



بیشترین مرگهای ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال با ۸۰۴ مورد در جاده های برون شهری اتفاق افتاده است. این عدد ۷۰.۸ درصد همه مرگهای ناشی از تصادفات نوروزی امسال است. همچنین ۲۲۳ نفر ۱۹.۶ درصد مرگ ها در جاده های درون شهری و ۱۰۴ نفر ۹.۲ درصد در جاده های روستایی اتفاق افتاده است. محل وقوع ۵ مورد از مرگ های ناشی از تصادفات نوروزی نامعلوم گزارش شده است.



بر اساس متوسط روزانه در هر روز از تعطیلات نوروزی امسال استان فارس، ۶.۱ نفر در استان اصفهان ۳.۸ نفر و در استان خراسان رضوی ۳.۵ نفر به علت تصادف، کشته شده اند.



بیشترین تعداد مرگ های تصادفات نوروزی با ۱۲۹ مورد در استان فارس روی داده است، این در حالی است که بیشترین تعداد مرگ ناشی از تصادفات حوادث نوروزی سال گذشته با ۹۷ مورد در خراسان رضوی اتفاق افتاده بود و مرگ های تصادفات نوروزی استان فارس نیز در سال گذشته ۹۱ نفر بود.



پس از استان فارس، استانهای اصفهان با ۷۹ و خراسان رضوی با ۷۴ کشته، دارای بیشترین تلفات ناشی از تصادفات نوروزی بوده اند.



از سوی دیگر، کهگیلویه و بویر احمد با ۸، اردبیل با ۱۳ و ایلام با ۱۵ کشته، استان های دارای کمترین تعداد مرگهای ناشی از تصادفات نوروزی بودند.



بر اساس این آمار، ۱۳ فروردین با ۸۴ کشته روزی بود که بیشترین تعداد مرگهای حوادث رانندگی نوروزی در آن اتفاق افتاد و پس از آن ۱۰ فروردین با ۷۰ و ۶ فروردین با ۶۸ نفر، روزهایی بوده اند که پس از سیزده بدر، بیشترین تعداد مرگ در آن ها اتفاق افتاده است.



آمارهای ارائه شده تعطیلات نوروزی سال ۱۳۹۲، اولیه است و آمار قطعی مرگهای ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال، اواسط اردیبهشت اعلام می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات