مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از سمت جنوب به کشور خبر داد و گفت: این سامانه از امشب در بخش های جنوب کشور فعال است اما طی ۳ روز آینده بخش های زیادی از جمله مناطق غربی را در بر می گیرد.

به گزارش افکارنیوز ، عبد الرضا امیدوار شهری افزود: تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی فعال از سمت جنوب و جنوب غرب به کشور است. این سامانه فردا جنوب و جنوب غرب و از حوالی غروب فردا علاوه بر این مناطق، غرب کشور را در بر گرفته و سبب بارش باران، رعد و برق و وزش باد می شود.

به گفته وی، از اواخر سه شنبه و طی روز های چهارشنبه و پنج شنبه سامانه فوق نیمه غربی را تحت تأثیر قرار داده و در نقاط سردسیر بارش برف رخ می دهد.

امیدوار با بیان اینکه طی سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج است اظهار داشت: شدت بارش روز دوشنبه در استان بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویر احمد و روز سه شنبه در استان خوزستان، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد است. روز جمعه این سامانه در نیمه جنوبی فعال خواهد بود. َ

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از غروب فردا با نفوذ هوای سرد به نوار شمالی کشور، بارش قابل ملاحظه در سواحل شمالی و در روزهای سه شنبه وچهارشنبه کاهش دما در شمال شرق خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در دو روز آینده دریای خزر مواج است افزود: در ۲۴ ساعت آینده نیز بارش پراکنده در شمال شرق، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می دهد.

امیدوار یادآور شد: طی روز های دوشنبه و سه شنبه شرایط برای افزایش آلاینده های جوی در شهر های صنعتی فراهم است از این رو پیش بینی می شود که در این مدت کیفیت هوا و دید افقی در شهر های صنعتی و پر جمعیت کاهش یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری و غبار آلود است و بیشینه دما همانند امروز معادل ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما با یک درجه افزایش نسبت به امروز برابر ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات