یک متخصص تغدیه گفت: فردی که به بلوغ زودس می رسد به لحاظ اینکه هورمون استروژن و پروزسترون در بدن افزایش پیدا می کند و بر رشد استخوانی اثر گذاشته و موجب بسته شدن صفحات استخوانی شده که به همین دلیل کوتاه قدی در این کودکان رایج است.

به گزارش افکارنیوز ، میترا زراتی اظهار داشت: دختران و پسرا چاق به دلیل اینکه چربی بافت های بدنشان زیاد است هورمونی به نان لپتین ترشح می شود که در هیپوفیز و هیپوتالاموس اثر بگذارد و بر ترشح هورمون های جنسی تاثیر مستقیم می گذارد و موجب ترشح که هورمون های جنسی شده و بلوغ زودرس بروز پیدا می کند.

وی گفت: فردی که به بلوغ زودس می رسد به لحاظ اینکه هورمون استروژن و پروزسترون در بدن افزایش پیدا می کند و بر رشد استخوانی اثر گذاشته و موجب بسته شدن صفحات استخوانی می شود به همین دلیل کوتاه قدی در این کودکان رایج است.

این متخصص تغذیه افزود: چاقی دوران کودکی باید مورد توجه قرار گیرد و افرادی که در خانواده خود کودکان چاق دارند باید توجه ویژه داشته باشند که چاقی پدیده های اجتماعی نامطلوبی را برای آنها در آینده ایجا می کند.

زراتی اضافه کرد: مادران به این نکته توجه کنند که کودکان خود را به پیاده روی عادت دهند و چربی در غذاهای طبخ شده ر ا کاهش داده همچنین مصرف غذاهای آماده را به حداقل برساند و در رژیم غذایی کودکانشان میوه و سبزی بیشتر قرار دهند.

وی یادآور شد: با شیوه زندگی صحیح می توان مانع بروز بلوغ زودرس در کودکان شویم و چاقی موجب بروز گوشه گیری در کودکان شده که اثرات روانی نامطلوبی را در کودکان به جا می گذارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات