چای، پرمصرف ترین نوشیدنی جهان است. محققان آمریکایی می گویند: بررسی های چند دهه اخیر نشان می دهد که مصرف چای، از بروزبرخی بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند

به گزارش افکارنیوز ، پایگاه ساینس اظهار کرد: پنجمین سمپوزیم بین المللی در زمینه چای و سلامت در واشنگتن برگزار شد. مردم آمریکا در سال های اخیر به مصرف چای علاوه بر قهوه روی آوردند.

اطلاعات ارائه شده در این کنگره شامل مزایایی دیگری برای چای ارائه کرد که برخی از آنها عبارت است از کاهش وزن، سلامت استخوان ها و فعال کردن بخش هایی از مغز مربوط به توانایی حل مسله و بهبود خلق و خو.

نکات مثبت دیگر مصرف چای که در این سمپوزیم مطرح شد به شرح ذیل است:

• پلی فنول موجود در برگ چای باعث کاهش وزن می شود

تحقیقات نشان داده است که چربی دور شکم مصرف کنندگان دایمی چای سبز و چای معمولی متناسب است. چای سبز و چای عادی دارای ترکیباتی هستند که موجی اکسیداسیون چربی می شود.

• ترکیبات موجود در چای سبز از بروز سرطان جلوگیری می کند

برگ چای سبز حاوی پلی فنل است؛ پلی فنل از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. چای سبز از بروز سرطان پروستات جلوگیری می کند.

• چای معمولی باعث سلامت قلب و کاهش فشار خون می شود

معمولا چربی وعده های غذایی باعث افزایش غلظت خون می شود. چای باعث اتساع رگ های خونی می شود و به این ترتیب فشار خون کاهش می یابد.

• چای سبز باعث افزایش تراکم استخوان می شود

پوکی استخوان، عمده ترین نگرانی سازمان بهداشت جهانی است. پلی فنل موجود در چای سبز، باعث استحکام استخوان می شود و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند. علاوه بر این، چای باعث تقویت عملکرد عضلات و کاهش التهاب می شود. در ادامه بررسی ها آمده است که چای سبز یکی از مهمترین عوامل ترمیم و بازسازی استخوان است.

• نوشیدن چای باعث تمرکز و بهبود حافظه می شود

مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف چای باعث می شود افراد روی کار مورد نظر بیشتر تمرکز کنند. اسید آمینه و کافئین موجود در چای باعث بهبود خلق و خو می شود.

براساس این گزارش مصرف چای به دوران پارینه سنگی یعنی حدود ۵ هزار سال قبل باز می گردد و این نوشیدنی باستانی هنوز در رتبه نخست علایق انسان قرار دارد.

مجله آمریکایی Clinical Nutrition، ۱۲ نتایج این کنگره را در مورد خواص چای چاپ کرده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات