کارگروه «تعیین کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو روادید و تسهیل صدور روادید گردشگران ایرانی» به دنبال مصوبه ی اخیر هیأت دولت تشکیل می شود.

به گزارش افکارنیوز ، سرپرست دفتر گردشگری خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: هیأت دولت در مصوبه ای به تاریخ ۱۵ آبان ماه امسال، تشکیل کارگروه کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو و تسهیل صدور روادید گردشگری را با مسوولیت معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با عضویت وزارتخانه هایی مانند امور خارجه، اطلاعات، کشور و صنعت، معدن و تجارت (رییس کل سازمان توسعه و تجارت ایران) تصویب کرد که پیرو آن، این کارگروه پس از معرفی اعضا تشکیل خواهد شد.

او ادامه داد: در این کارگروه، کشورهای هدف برای اعمال لغو یا تسهیل صدور روادید براساس سه اولویت تقسیم می شوند؛ نخست، کشورهایی که ایران به طور عام با آن ها لغو روادید می کند، اولویت دوم شامل کشورهایی است که گردشگران آن ها با تور رسمی به ایران سفر می کنند و شامل لغو روادید می شوند و سومین گروه، کشورهایی که صدور روادید برای آن ها تسهیل می شود.

وی گفت: در حال حاضر نام این کشورهای هدف، مشخص نشده است و تمام تغییرات و تصمیم ها، در آن کارگروه و با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها و سازمان های عضو گرفته می شود. این تصمیم ها قطعا با هدف توسعه ی گردشگری خواهد بود.

شیذری همچنین در توضیح بیشتر درباره ی لغو روادید برای کشورهایی که گردشگران آن ها با تور رسمی به ایران سفر می کنند، اظهار کرد: لغو روادید ایران با این گروه از کشورهای هدف، شبیه جریان ایران و عراق و اعزام کاروان های زیارتی با ویزاهای گروهی (مانیفست) است و اگر از این کشورها، فردی به تنهایی و خارج از تورهای رسمی تصمیم بگیرد به ایران سفر کند، حتما باید روادید ایران را بگیرد، چون این مزیت شامل گردشگرانی است که با تور رسمی و از طریق آژانس های مسافرتی برای سفر به ایران اقدام می کنند.

وی درباره ی تسهیل شرایط صدور روادید، توضیح داد: منظور، استفاده از روادید فرودگاهی، الکترونیکی یا مصادیقی است که از طریق آن، روادید آسان تر صادر می شود.

سرپرست دفتر گردشگری خارجی در ادامه بیان کرد: قطعا این تصمیم ها در سیستم آمارگیری، سامان دهی و بهره مندی از خدمات تأسیسات گردشگری تأثیر زیادی دارد.

او درباره ی زمان تشکیل جلسه ی این کارگروه نیز اظهار کرد: هنوز زمان آن مشخص نیست، چون باید اعضای کارگروه معرفی شوند و بلافاصله پس از آن، در این زمینه اقدام خواهد شد.

شیذری همچنین درباره ی تشکیل نخستین جلسه ی لغو روادید که پیش تر مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از آن سخن گفته بودند، توضیح داد: آن جلسه مهرماه امسال با حضور معاون گردشگری در یکی از کمیسیون های دولت تشکیل شد و در آن، کارشناسان دفاع لازم را از این پروژه کردند که به صدور چنین مصوبه در هیأت دولت منجر شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات