رئیس مرکز مشاوره تلفنی سلامت وزارت بهداشت، از فعال شدن خط ویژه مشاوره دیابت در سامانه گویای سلامت به شماره ۸۹۹۹ خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر سید رضا مظهری گفت: ابتلای حدود ۱۰ میلیون ایرانی به دیابت و عدم اطلاع حدود ۳۵ درصد این افراد از بیماری خودشان، زنگ خطری است که فرهنگسازی و آموزش را ضروری می سازد و لزوم توجه مردم به این بیماری در حال شیوع را نمایان می سازد.

وی افزود: سامانه ۸۹۹۹، سامانه ای تلفنی برای پاسخ به سئوالات مردم در زمینه بهداشت و سلامت است که با همکاری وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و در راستای خدمت رسانی به عموم مردم و بویژه مناطق محروم راه اندازی شده است و تمامی خدمات آن برای مناطق محروم و شهرستانهای زیر یک میلیون نفر رایگان است و مردم علاوه بر مطرح نمودن پرسشهای خود در تمامی زمینه های سلامت، می توانند بطور ویژه هرگونه سئوال در مورد دیابت را از سامانه گویای ۸۹۹۹ بپرسند.

مظهری خاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر با حضور پزشکان، کارشناسان و مشاوران بطور دایم اقدام به پاسخ به تلفنهای مشاوره مردم نموده و به عنوان مشاوری امین در حوزه سلامت در خدمت جامعه است.

وی افزود: مراقبتهای دوران بیماری، لزوم پاسخ سریع به سئوالات بیماران، برنامه ریزی برای کاهش بار بیماری، اقدامات پیشگیری محور، عوامل و دلایل بیماری، شرایط جغراقیایی و ارثی بیماری و ارائه رژیم غذایی برای افراد در ریسک بیماری از اهداف راه اندازی خط ویژه دیابت در این سامانه بوده است و تلاش می گردد تا این سامانه به عنوان مشاور امین و همیشگی در خدمت خانواده ها باشد.

مظهری ادامه داد: مردم می توانند با شماره ۸۹۹۹ در تهران و با پیش شماره ۰۲۱ در شهرستانها نسبت به دریافت مشاوره اقدام کنند
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات