مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده در سیستان و بلوچستان گفت: امروز انحرافات اخلاقی زوجین، در صدر علل وقوع طلاق قرار گرفته که این امر زاییده تهاجم فرهنگی غرب است.

به گزارش افکارنیوز ، عباس نورزایی اظهار داشت: نهادها و سازمان های متولی علاوه بر پیشبرد فعالیت های اصلی حیطه کاری خود، روی مبحث آثار منفی روابط قبل از ازدواج دختران و پسران متمرکز شوند.

وی افزود: شاخص نسبت ازدواج به طلاق، همچنین میانگین سن طلاق در سیستان و بلوچستان رو به کاهش و ازدواج افزایش یافته و به طور میانگین برای دختران به ۲۲ سال و برای پسران به ۴/۲۷ سال رسیده است.

وی با اشاره به علل وقوع طلاق در سطح کشور بیان کرد: چندی قبل دو عامل بیکاری و اعتیاد در صدر علل وقوع طلاق قرار داشت، اما امروز انحرافات اخلاقی زوجین، در صدر علل وقوع طلاق قرار گرفته که این امر زاییده تهاجم فرهنگی غرب و حاصل اشاعه فیلم های هالیوودی، شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، ضریب نفوذ اینترنت و ضریب نفوذ تلفن همراه است.

مدیرعامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده پذیرفتن واقعیتی به نام ابزارهای توسعه و پیشرفت کشورها را ضروری دانست اما باید سطح آگاهی خانواده ها را نسبت به مقاصد و اهداف دشمن بالا برد.

وی حیاءزدایی، ترویج مثلث عشقی و روابط بی حد و حصر زنان و مردان را قبل و بعد از ازدواج، عادی جلوه دادن شرب خمر، ترویج خشونت را به منظور از بین بردن نهاد خانواده، از جمله اهداف دشمن برشمرد و اعلام کرد که سن آرایش دختران به ۱۳ سال کاهش یافته و کشورمان در مصرف لوازم آرایشی رکورددار است.

نورزائی ادامه داد: باید آحاد جامعه را نسبت به مقاصد شوم دشمن آگاه ساخت و حساس کرد، گفتمان های ازدواج و خانواده موفق، کارگاه های آموزشی خانواده، تولید فیلم هایی در این خصوص از جمله فعالیت هایی است که باید اجرا شود.

این مسئول ادامه داد: باید خانواده‎ها همان گونه که جشن تولد برای فرزندانشان برگزار می کنند، جشن تکلیف فرزندان خود را نیز خود برگزار و بر آن پافشاری داشته و روابط محرم و نامحرم را بدانند، جشن تکلیف فقط به مدارس با مراسمی اندک خلاصه نشود بلکه مساجد، ادارات و مؤسسات خیریه و مذهبی نیز در این خصوص فعال شوند و این موضوع را برجسته کنند.

وی به طرح خانواده ی مطهر اشاره کرد و در خصوص مسابقه کتابخوانی خانواده مطهر اذعان داشت: «این مسابقه در تیراژ ۲۰ هزار جلد کتاب «آثار منفی دوستی های قبل از ازدواج» تألیف استاد حورائی در سطح شهر زاهدان اجرا می شود و مراسم قرعه کشی و اهداء جوایز آن روز ۲۱ دی ماه مصادف با به ولایت رسیدن حضرت مهدی (عج) برگزار خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات