عضو شورای شهر تهران با مهر مطرح کرد:

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهرگفت: مطالبات شهرداری از دولت در حوزه مترو حدود ۵ هزار میلیارد تومان است و اگر شهرداری منابع مالی اش تامین شود می تواند سالیانه ۵۰ کیلومتر مترو بسازد.

به گزارش افکارنیوز ، رحمت الله حافظی عضو شورای شهر تهران با بیان این که عدم حمایت دولت در چند سال گذشته از ناوگان حمل و نقل عمومی سبب شده است که عمر اتوبوسهای شهری از ۴.۶ سال در سال ۸۸ به ۵.۸ در سال ۹۱ برسد گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبسرانی که به واسطه منابعی که توسط قانون گذار تصویب شده اما توسط دولت تامین نشده با ۵۰ درصد ظرفیت واقعی خودش به شهروندان خدمت می کند.

وی ادامه داد: مطالبات شهرداری از دولت در حوزه مترو به ۵ هزار میلیارد رسیده است و شهرداری در صورت تامین منابعش به جای ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر احداث مترو در سال می توانست ۵۰ کیلومتر احدث کند.

حافظی با اشاره به متمم بودجه سال ۹۲ که اعتبار کمی برای توسعه مترو پیش بینی کرده است گفت: بیشتر اعضای شورای شهر تهران معتقدند بار متمم بودجه باید در حوزه مترو سنگین تر از سایر بخش ها باشد.

وی با تاکید بر بی نتیجه بودن راهکارهای مقطعی در خصوص کاهش آلودگی هوای پایتخت گفت: این تصمیمات جز اینکه مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کند، نتیجه دیگری در بر ندارد. به عنوان مثال تعطیلی مدارس استرس زیادی را برای خانواده هایی که فرزندان دبستانی دارند و در عین حال کارمند هستند به همراه دارد.

به گفته حافظی کاهش آلودگی هوا و حل ریشه ای این مشکل از اولویت های اصلی شورای شهر تهران است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات