یک کارشناس ارشد مسائل اجتماعی معتقد است: طبق تحقیقات صورت گرفته، اعتقادات مذهبی و میزان پایبندی به مسائل اخلاقی در مردانی که دست به خشونت زده‎اند پایین بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، پروین گنجی، استاد دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به خشونت‎های خانوادگی، اظهار کرد: خشونت در انواع فیزیکی و لفظی بوده و عموماً افراد خشن در خانواده‎هایی که شاهد خشونت بوده‎اند، بزرگ شده‎اند.

وی مدعی شد: بر طبق تحقیقات انجام شده، خشونت زن‎ها در لرستان بیشتر ناشی از نادیده گرفتن حقوق آنها بوده است. خشونت‎های خانوادگی از سوی زنان در استان طی چند سال اخیر بالا بوده است.

این کارشناس ارشد مسائل اجتماعی متذکر شد: اعتقادات مذهبی، تحصیلات، میزان پایبندی فرد به مسائل اخلاقی و میزان حمایت نهادهای اجتماعی از زنان از دیگر عوامل مؤثر بر خشونت اشخاص به شمار می‎رود.

این استاد دانشگاه‎های لرستان با اشاره به این که اصولی و اساسی فکر کردن به موضوعات، راهکار اساسی در حل آسیب‎ها و مسائل اجتماعی است، ادامه داد: اختلاف زوجینی که مناسب یکدیگر نبوده و از لحاظ فکری و فرهنگی با هم سنخیت ندارند در مواقع خیلی حاد به خشونت فیزیکی می‎انجامد. باید به افرادی که در شُرف ازدواج هستند، آگاهی لازم داده شود تا انتخابی شایسته داشته باشند که مبادا تحت تأثیر درک نکردن یکدیگر، به اعمال خشونت وادار شوند.

وی با تأکید بر این که قبح عمل خشونت پایین آمده است، یادآور شد: در گذشته خانواده‎ها از ترس آبروریزی عمل خشونت را انجام نمی‎دادند اما اکنون گاهی مواقع به‎راحتی خشونت‎های فیزیکی صورت می‎گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات