یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای مانده، بیات و فریز شده به شدت بیماری زا هستند چرا که موجب تولید خلط سودا در بدن شده و بدن را به سمت سردی متمایل می کند همچنین باعث بروز بیماری های روحی و روانی، غلظت خون و بیماری های پوستی می شود.

به گزارش افکارنیوز ، علی علوی اظهار داشت: ماکارونی و لازانیا چون فاقد سبوس است و از آرد نول تهیه شده است ارزش غذایی بالایی ندارد و به دلیل اینکه حالت خمیری پیدا کرده و زیاد جویده نمی شود موجب غلظت خون شده و به راحتی هضم نمی شود.

به گفته وی ماکارونی فاقد فیبرهای گیاهی است که موجب بروز یبوست می کند و گازهای سمی مانند پتومائین در روده تولید می کند همچنین مصرف ماکارونی به دلیل هضم بدی که دارد در بروز بسیاری از بیماری های نقش مهمی را بر عهده دارد.

این کارشناس طب سنتی درباره غذاهای مانده و فیرز شده اضافه کرد: غذاها و موادغذایی که در فریزر نگهداری می شود به تدریج ارزش غذایی خود را از دست می دهد و حتی در طعم آن نیز تغییراتی ایجاد می شود.

علوی با اشاره به اینکه فرآیند انجماد، دشمن اصلی ویتامین های موجود در مواد غذایی است، اضافه کرد: در اثر انجماد ویتامین های موادغذایی به خصوص ویتامین E از دست می رود.

وی بیان داشت: غذاهای مانده، بیات و فریز شده به شدت بیماری زا هستند چرا که موجب تولید خلط سودا در بدن کرده و بدن را به سمت سردی متمایل می کند همچنین باعث بروز بیماری های روحی و روانی، غلظت خون و بیماری های پوستی می شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: می توان به جای فریز کردن موادغذایی به مدت طولانی از سبزی های خشک شده استفاده کرد همچنین مواد غذایی تازه را جایگزین مواد فریز شده کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات