عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تشریح جلسه روز گذشته این کمیسیون که به موضوع بررسی آلودگی هوای خوزستان اختصاص داشت، پرداخت و گفت: علت اصلی مشکل هنوز مشخص نشده است.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر شهلا میرگلوی بیات اظهارداشت: در جلسه روز گذشته، مسئولانی از محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، وزارت بهداشت و نمایندگان استان خوزستان حضور داشتند و به ارائه گزارشهای خود پرداختند.

وی با اعلام اینکه مشکل ایجاد شده برای مردم خوزستان نوعی اسپاسم مجرای تنفسی بوده است، افزود: اینکه در اثر چه عاملی این مشکل بروز کرده است، هنوز در دست بررسی بوده و مشخص نشده است.

میرگلوی بیات، آلودگیهای صنعتی و نفتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این موضوع در گزارش دوستان مطرح شد. ضمن اینکه موضوعاتی مثل آلودگیهای ویروسی و… نیز طرح شد اما هنوز به قطعیت نرسیده اند که چه عاملی علت بروز این آلودگی در خوزستان بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به گزارش مسئولانی که در جلسه روز گذشته حضور داشته اند، تاکید کرد: متخصصین امر هنوز در حال بررسی مشکل هستند و این مسئله زمان می برد.

میرگلوی بیات با اشاره به سفر ۲ تن از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خوزستان برای بررسی موضوع، در ارتباط با زمان به قطعیت رسیدن برای اعلام علت بروز مشکل آلودگی هوای خوزستان، گفت: در جلسه روز گذشته تاکید شد که هرچه سریعتر علت این آلودگی مشخص شود اما با توجه به اینکه یک پروسه تحقیقاتی است، نیاز به زمان دارد. بنابراین، نمی تواند دقیقا گفت که چه زمانی علت اصلی بروز این آلودگی مشخص می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات