اگر جزو افرادی هستید که طی روز دچار افت قند خون می شوید یا می خواهید در وعده های اصلی غذا پرخوری نکنید میان وعده های غذایی مناسب را در طی روز مصرف کنید.

به گزارش افکارنیوز ، مریم زارعی، کارشناس ارشد تغذیه خوردن میا ن وعده های سالم یکی از راههای تأمین همه مواد مغذی بدن عنوان کرد و گفت: میان وعده های سالم سطح قند (گلوکز) خون را در طول روز ثابت نگاه می دارد و برای افرادی که احساس می کنند میزان قند خونشان در بین وعده ها افت می کند مناسب است.

وی با اشاره با اینکه در میان پدران و مادران ما در تغذیه سنتی میان وعده جایگاه خاصی داشته افزود: بزرگترین حسن میان وعده این است که جلوی پر خوری در وعده های اصلی غذا را می گیرد.

این کارشناس ارشد تغذیه به آنهایی که مشکل اضافه وزن دارند توصیه کرد تا سبزی ها و میوه ها را به عنوان میان وعده انتخاب کنند.

زارعی گفت: نباید فراموش کرد که فاصله زمانی مناسب بین وعده غذایی اصلی و میان وعده حتماً رعایت شود تا امکان جذب و هضم غذا وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه چه مواد غذایی برای میان وعده بهترین انتخاب محسوب می شوند گفت: یک واحد ماست و شیر کم چرب، یک عدد میوه تازه، سبزی هایی مثل خیار یا هویج، یک برش نان سبوس دار با کمی پنیر خیار و گوجه و یک قاشق غذا خوری از مغز ها (خشکبار) یا یک چهارم لیوان میوه خشک بهترین میان وعده محسوب می شوند، مضاف بر اینکه به راحتی قابل حمل بوده و برای افراد شاغل و دانش آموزان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات